آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

معرفي كتاب

1393/7/19 16:27
3,413 بازدید
اشتراک گذاری

سلام پسر نازنينم خداروشكر ميكنم كه وجود داري و هر لحظه با بودنت من و تو دنياي كشف قرار دادي

انتشارات با فرزندان مجموعه‌ی پنج جلدی غاز کوچولو

  • مجموعه‌ی پنج جلدی، با هدف آموزش پنج مفهوم آموزشی برای خردسالان و کودکان؛ شامل: تولد، رشد بدن، شناخت شب و روز، شکل‌های هندسی و شمارش اعداد
  • ماجراهای شیرین، جذاب و خواندنی درباره‌ی تجربه‌های تازه‌ی غاز کوچولویی که تازه متولد شده و هر لحظه چیز تازه‌ای کشف می‌کند
  • با زبان آهنگین و شعرهای کودکانه
  • دارای صفحه‌های برش‌دار، به منظور کشف تصویر یا شعری که زیر صفحه‌ی برش خورده پنهان شده‌است.
  • برای 2 تا 7 ساله‌ها با کمک اولیا و 7 تا 11 ساله‌ه

غاز کوچولو؛ تولدت مبارک!

غاز کوچولو تازه از تخم در آمده و به دنبال مادرش می‌گردد.
او در این جستجو با حیوانات مختلف و محل زندگی آنها آشنا می‌شود
و سرانجام مادر خودش را پیدا می‌کند.

غاز کوچولو؛ دنبال چی می‌گردی؟ 
 غاز کوچولو در مزرعه می‌گردد تا شکل مربوط به خودش را پیدا کند.
او در این گشت و گذار با اشکال مختلف هندسی آشنا می‌شود و نام هر شکل را می‌آموزد...

غاز کوچولو؛ شب شده، وقت خوابه 
 شب است و غاز کوچولو خوابش نمی‌برد.
او به گردش شبانه در جنگل می‌رود
و با شگفتی‌های شب آشنا می‌شود.
اما هنگام طلوع خورشید به خواب می‌رود...

غاز کوچولو؛ وقتی که تو بزرگ شدی...
 غاز کوچولو به تماشای دنیای اطرافش می‌رود.
او در این سیر و گشت، حشرات و جانوران مختلف و نیز دانه‌ها و میوه‌های گیاهان را می‌بیند
و با مفهوم رشد آشنا می‌شود...

غاز کوچولو؛ چی دیدی، چند تا دیدی؟

غاز کوچولو دوستانش را گم کرده و در جستجوی آنها می‌رود.
در این جستجو حیوانات دیگر را به تعداد مختلف می‌بیند
و به این وسیله شمارش اعداد را می‌آموزد...

کتاب دست ها برای زدن نیستند! به نویسندگی مارتینه آگاسی توسط انتشارات شهر قلم،چکه منتشر شده است.

به منظور انتقال پیام‌های اخلاقی همچون مهربانی، پذیرش احساس مسوولیت، بردبار بودن، وفاداری، مفتخر بودن و پشتکار داشتن نوشته شده است.

مارتین آگاسی، نویسنده این کتاب معتقد است همه بچه‌ها می‌توانند یاد بگیرند که از دست‌هایشان برای مراقبت از خود و دیگران استفاده کنند. «دست‌ها برای زدن نیست» به طور ساده و صریح دلایل این‌که «زدن» دیگران خطرناک و آسیب‌رسان است را بیان می‌کند. هم‌چنین بچه‌ها را به اندیشیدن درباره‌ رفتارهایی که خودآگاهی، احترام، دلسوزی و احساس مسوولیت و شادی ایجاد می‌کنند و نیز تمرین کردن این رفتارها را تشویق می‌کند.

کتاب «دست‌ها برای زدن نیست» به شیوه‌ای نوشته شده که بزرگترها هم با استفاده از آن بتوانند اهداف آموزشی‌شان را پیاده کنند و در پایان ایده‌هایی برای انجام فعالیت‌های بیشتر کودکان و بزرگترها را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانید: «دست‌ها برای سلام کردن به دیگران و ارتباط برقرار کردن با آن‌هاست. تو می‌توانی برای دوستت دست تکان بدهی. وقتی دوستی را می‌بینی، می‌توانی با او دست بدهی. دست تکان دادن یا با کسی دست دادن، رفتار دوستانه تو را نشان می‌دهد.»

در بخش پایانی کتاب نیز قسمتی به موضوع کودکان و خشونت اختصاص یافته است. در این قسمت که ویژه بزرگترهاست، راه‌های تعمیق این باور که «دست‌ها برای زدن نیست» توضیح داده شده است. به عنوان مثال در بخش «کتک زدن آسیب می‌رساند» به بزرگترها توصیه شده است:

«درباره‌ این‌که کتک زدن چگونه می‌تواند آسیب‌رسان باشد، صحبت کنید؛ کتک زدن به بدن و احساسات افراد صدمه می‌زند. این کار هم به کسی که کتک می‌خورد و هم به کسی که کتک می‌زند، آسیب وارد می‌کند. درباره این‌که گاه مردم به دلیل عصبانی بودن یا ناراحت بودن از کسی یا چیزی، دلشان می‌خواهد دیگران را بزنند یا اذیت کنند، حرف بزنید.»

«دست‌ها برای زدن نیست» یکی از کتاب‌هایی است که جایزه «آی پرنتینگ مدیا» را به دست آورده و از نظر پدر و مادرهای آمریکایی به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شده است. ماریه‌کا هیِن‌لِن تصویرسازی کتاب «دست‌ها برای زدن نیست» را برعهده داشته و افسانه طباطبایی آن را ترجمه کرده است.

آموزش مهارت هاي پايه-انتشارات كودك آموز

براي كودكان 3 و 4 ساله

مهارت هاي پايه را آموزش دهيد و تقويت كنيد!

ساختن زيربنايي قوي و محكم از مهارت هاي پايه، در دوره پيش دبستان، اساسي ترين نكته آموزشي كودك در اين دوره است كه موفقيت او را در دوران تحصيل تضمين خواهد كرد.

در كتاب آموزش مهارتهاي پايه سعي شده است، تمرين ها بر مبناي مراحل ذهني و با تنظيم از آسان به سخت مفاهيم، در زمينه هاي مهارت هاي شناختي(تفاوت و تشابه شكل ها، اندازه، حافظه، وضعيت مكاني، ارتباط منطقي، ترتيب و...)، مهارت هاي زبان(شناخت و كاربرد اشياء، بيان تصوير و داستان، كلمه هاي هم آهنگ و...) و مهارت هاي حركتي(كشيدن خطوط و اشكال، تكميل تصوير و...) طراحي شود.

فهرست مطالب جلد اول

نمونه اي از صفحات كتاب

فهرست جلد دوم

نمونه اي صفحات كتاب

دنياي رياضي نو آموز نشر گروه آموزشي مدرس(گام)

قيافه هي بامزه-انتشارات كانون پرورش فكري

اگرچه کودک از ابتدای تولد خود بخشی از احساسات خود را با گریه، خنده و دیگر حالت های چهره بیان می کند،‌ اما این که کودک بیاموزد چگونه احساسات خود را در چهره اش نمایان کند یا نکند،‌ چگونه میان احساسات دیگران و حالت چهره شان ارتباط درست برقرار کند، و یا چه نوع کنش هایی به ایجاد چه نوع احساساتی می انجامد، از جمله مهارت های زندگی است که کودک به تدریج در طول زندگی خود فرا می گیرد.

این شناخت از ابتدای تولد آغاز و تا دو تا سه سالگی به سطح مناسبی می رسد. کتاب های تصویری که احساسات شخصیت ها را در چهره ها به روشنی به تصویر می کشاند به روند رشد این مهارت می تواند بسیار یاری رساند.

نیکولا اسمی نویسنده و تصویرگر انگلیسی با کتاب تصویری خود،‌ "قیافه های بامزه" این فرصت را به کودکان خردسال می دهد که با حالت های گوناگون یک چهره از چهره شاد  تا غمگین،‌ متعجب و عصبانی آشنا شوند. این کتاب داستان بسیار ساده ای از پسرکوچولویی است که با سگش مشغول بازی فوتبال است. ناگهان خرس بزرگی توپ او را می رباید و تا زمانی که خرس با توله هایش بازگردد و توپ را به پسر دهد تا با سگ و خرس کوچولوها بازی کند،‌ پسر کوچولوی داستان احساسات گوناگونی را تجربه می کند. احساساتی که در چهره پسر نمایان شده است و کودک مخاطب به روشنی می تواند آن ها را درک کند. احساسات گوناگونی از ترس، ‌‌تعجب،‌ عصبانیت، ‌بدجنسی، نگرانی و شادی. در پایان کتاب تصویرگر با گذاشتن یک ورق کاغذ آلومینیومی که  کار یک آینه را می کند،‌  مخاطبان را تشویق می کند که حالات چهره پسرک را تقلید کرده و چهره خود را دراین آینه ببینند و خود نیز حالت های گوناگون چهره خود را در بیان احساسات مختلف در آینه تجربه کنند. کودکان خردسال از دیدن چهره خود در آینه به وجد می آیند.

نیکولا اسمی با تصویر های ساده، ‌روشن و کودکانه به مخاطب خود نشان می دهد که کدام کنش سبب آن احساس ویژه شده است و این احساس چگونه در چهره شخصیت داستان بازتاب یافته است. این کتاب را می توان با کودکان در گروه های سنی گوناگون از نوزاد تا کودک پیش دبستانی سهیم شد، ‌با در نظر داشتن این نکته که ارتباط کودک در مراحل متفاوت زندگیش با این کتاب همسان نیست و بدون شک دریافت های گوناگونی از آن خواهد داشت. 

  • بخش كتاب هاي مورد علاقه آرتين كتابهاي مبتكرانه كه از نمايشگاه كتاب خريدم آرتين دونه دونشونو دوست داره و هر روز ميخونيم باهم و بعضي وقتها اون برام با زبون خودش از روي تصاوير داستانش و ميگه و از اين كارش هر دومون لذت ميبريم

اين كتاب ها  همراه با لوح فشرده است كه چهار ترجمه از زبان هاي انگليسي،عربي،تركي،فرانسه داره و ارتين سي دي هاشونم گوش ميده و دوست داره

يك توپ براي همه-انتشارات مبتكران


 

مولی، فِردی، هنری و مکس توپ بازی می‌کنند. "ریکو" توپ آن ها را برمی دارد و بازی را به هم می‌زند.

در تلاشی که جانوران برای پس گرفتن توپ شان می‌کنند، مکس موشه با گذشت و مدارا موفق می‌شود ریکو را هم با خودشان همراه کند.

این جانوران با این که هر کدام مشکلی دارند: مولی خوب نمی‌دود، فِردی خوب نمی‌شنود، هنری از همه چیز می‌ترسد، مکس نمی‌تواند خوب راه برود. اما همه رعایت حال یک دیگر را می‌کنند و از بودن با هم لذّت می ی‌برند.

گذشت و مدارا، مشارکت و دوستی به وجود می‌آورد و در پایان داستان می‌بینیم که به راستی یک توپ برای همه کافی است، چون وقتی همه باهم هستند، بیش تر خوش می گذرد.

من هم بغل ميخواهم-انتشارات مبتكران

اين كتاب داستان يه جوجه تيغي هست كه به خاطر تيغ هاي پشتش كسي حاظر نميشه بغلش كنه و ..

منم تو خونه وقتي آرتين دقيقا مثل همين جوجه تيغي دستاشو مياره بالا ميگه بغل ميخوام همينطور كه دارم بغلش ميكنم  با خنده ميگم من تورو بغل نميكنم تو تيغ داري

آرتين تو بغل من ميگه من تيغ ندارم جوجه تيغي تيغ داره

ميگم ا تو تيغ نداري جوج تيغي كه تيغ داره هيچكي بغلش نكرد؟

ميگه نه اما تمساح بغلش كرد محبت

يكي براي همه و همه براي يكي-انتشارات مبتكران


 

هر کدام از آن ها یک نقص کوچک دارند. در عوض هر کدام توانایی ویژه ی خودش را دارد. اما همه با هم واقعا قوی هستند. یکی برای همه و همه برای یکی.
با کمک هم می توانیم به بسیاری از آرزوهای مان برسیم.. 

كتاب روزي همه چيز خوب ميشود و هر وقت خوك هاپروازكنند انتشارات مبتكران

كتاب ها رو و قبلا اينجا معرفي كردم و فقط عكس صفحاتي از كتاب و ميذارم

قبل از خوندن اين كتاب آرتين هر وقت گل قاصدك و ميديد فقط ميچيد و فوت ميكرد و با خوندن اين كتاب به گل قاصدك توجه بيشتري ميكرد و هرجا گل زرد ميديد كلي ذوق ميكرد

هر وقت خوک ها پرواز کنند

مجله نبات كوچولو كه پر از شعر و داستان و فعاليته و آرتين آنقدر دوسش داره كه روزي چندبار مياره و صفحه هاشو ورق ميزنه و چيزهايي كه بلده و براي ما ميگه

نافل باني-انتشارات شهر تاش(از جمله كتابهاي فلسفه براي كودكانه)

داستاني با مضمون اجتماعي است که به سبک کودکانه و براي گروه سنّي (ب) تدوين شده است. اين کتاب مخصوص کلاس‌هاي آموزش فلسفه براي کودکان طراحي شده و به موضوع «آموزش فلسفة زبان» اختصاص يافته است. در قرن بيستم، فلسفة زبان به مرکزيت چشم‌انداز فلسفي راه پيدا کرد، زيرا فيلسوفان متوجه اين مسئله شدند که پيش از طرح سؤال‌هاي فلسفي ديگر، بايد خود زبان فهميده شود. اين داستان نيز به همين نکته اشاره دارد که چگونه بايد فلسفة زبان را فهميد. در داستان مي‌خوانيم: «تريکسي» قبل از آن که زبان باز کند همراه پدر و «نافل باني» به مغازة لباسشويي سکه‌اي مي‌روند. پدر همة لباس‌ها را در لباس‌شويي مي‌ريزد ولي تريکسي در راه برگشت ياد مسئله‌اي مي‌افتد که هر چقدر تلاش مي‌کند نمي‌تواند منظورش را به پدر بفهماند. پدر و تريکسي با گريه به خانه برمي‌گردند تا اين‌که مادر مي‌گويد: «پس نافل‌باني کجاست؟». پدر و مادر همراه با تريکسي به مغازه برمي‌گردند و نافل‌باني را پيدا کرده و تريسکي بالاخره اولين جمله‌اش را به زبان مي‌آورد.

  • اين كتاب خيلي به درد من خورد وقتي آرتين مثل تمام بچه ها بهونه ميگيرفت و بعضي وقتها با گريه و يا جيغ چيزي و ميخواست براش شخصيت اين كتاب تركسي و ياد آوري ميكردم و ميگفتم تركسي وقتي نميتونست منظورش و به باباش بگه گريه ميكرد و باباشم نميفهميد و هر دوتاشون نارحت بودن  حالا اگر تو هم گريه كني مامان معني جيغ و گريه تورو نميفهمه پس اگر ميتوني منظورت و يه جور ديگه بهم برسون و مامان و متوجه كن ميتوني بهم آروم بگي يا بهم نشون بدي چي ميخواي . ..

 

پ.ن:اين كتاب ها مورد علاقه آرتين هستند كه اين روزها داريم ميخونيمشون و تو هر بار خوندنشون كلي تجربه جديد كسب ميكنيم

شخصيت كتاب ها براي ما جان دارن تو زندگيمون باهاشون هستيم

بازم اين نكته و ياد آوري ميكنم بچه ها با هم متفاوت هستند و شايد كتابهايي كه الان آرتين مورد علاقه اش هست مورد توجه كوچولوهاي ديگه نباشه بهترين راه براي پي بردن به علايق كوچولوها بردن بچه ها به كتاب فروشي و خواندن كتاب ها براي آنهاست و اگر دوست داشتند كتاب هارا خريداري كنيدچشمک

پسندها (4)

نظرات (6)

مامان آروین(مهناز )
23 مهر 93 11:11
سلام زینب جان مرسی از این همه وقتی که برای معرفی کتاها میذاری واقعا ازتون ممنونم عزیزم ببخشید از اینکه سوالات خصوصی رو مطرح میکردم گفتم شاید دوست نداشته باشید همه بدونن بخاطر همین خصوصی پرسیدم عزیزم بازهم معذرت
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم امیدوارم بتونم کمکی کنم
مامان آروین(مهناز )
28 مهر 93 8:18
سلام زینب جان امیدوارم حالتون خوب باشه راستش ما کرمان زندگی میکنیم این هفته نمایشگاه کتاب تو شهرمون دایر شده منم با کلی شوق و ذوق رفتم اون کتابهایی که شما معرفی کردین بخرم ولی متاسفانه هیچکدام از اون ناشران توی نمایشگاه غرفه نداشتند و هیچکدام از اون کتابها رو نتونستم پیدا کنم میگفتن چون کتابها خارجی اند غرفه بهشون نمیدن نمیدونم یک همچین چیزایی ...؟ حالا من این کتابها رو از کجا تهیه کنم ؟ممنون میشم راهنماییم کنید آرتین جان رو خیلی ببوس
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
کتابها خارجی اند؟؟؟؟ میتونی اول چک کنی ببینی انتشارات های کتابها تو شهرتون هستند یا نه و مراجعه کنی به اونجا ولی اگر نتونستی بری خرید اینترنتی انجام بدی سایت هدهد کتابها رو میتونی پیدا کنی اینم آدرش http://hodhod.com/group/age/babies/ این بخش کتابهای صفر تا دوساله و سه سال تا شش سال هم http://hodhod.com/group/age/kids/ امیدوارم بتونی کتابهارو تهیه کنی باز اگر نتونستی بهم خبر بده
مامان آروین(مهناز )
30 مهر 93 13:33
مرسی زینب جان رفتم تو سایت هدهد اکثر کتابها بود ولی کتابهای شیمو (نشر پنجره ) انتشارات براق و سایه گستر و نشر کودک آموز ونتشارات پیک دبیران ( فرانکلین ) انتشارات بنفشه ( کتابهای ماشین بازی و دنیای شلوغ تاتی ها ) مجموعه کتابهای تدی و کتاب مزرعه و نشر کودک آموز و مجموعه دنیایت را بشناس را نتونستم پیدا کنم عزیزم توی سایت هد هد که نبود توی مغازه ها هنوز وقت نکردم برم ممنون از راهنماییهات دوست خوبم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
عزیزم همه اینها الان لازم نیست بخری کم‌کم کتاب هارو بگیر و ممکنه همه کتابها به درد کوچولوت نخوره دوستی داشتم میگفت دخترش از فرانکلین خوشش نیامد بعد از مدتی خوندن کتابهای مختلف( شعر،داستان کوتاه ،داستان بلند،کتابهای فقط تصویری و ..) دستتون میاد که چه کتابی مناسب تره اگر کتاب هارو پیدا نکردین عضو شدن تو کتابخونه هم میتونه گزینه خوبی باشه
مامان آروین(مهناز )
30 مهر 93 14:05
راستی زینب جان قسمت شعر هاتون رو چطوری میتونم کپی کنم چون خیلی زیادن وقت نمیکنم همه رو بنویسم و خیلی ازشون خوشم اومده خوش به حال آرتین که مامانی مثل شما داره شما از کجا این همه اطلاعات دارید و اینطوری به آرتین آموزش میدید ؟ ببخشید زیاد سوال میکنم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
راستیتش شما نمیتونی کپی کنی چون قفل داره مطالب اما اگر دوست داشتی ایمیلتونو بدین من براتون میفرستم شما به من خیلی لطف دارید وقتی بخوای دنیارو از چشم بچت ببینی در کنارش رشد میکنی واقعا وجود آرتین برای من برکته و رحمت ،همیشه فکر میکنم در حیطه کودک و رفتار با آرتین کم میدونم و همش در حال برسی هستم و از آرتین خیلی چیزها یاد میگیرم و از خدا سپاسگذارم
مامان آروین(مهناز )
1 آبان 93 13:21
به نظر شما روزی چند ساعت کتاب خوندن برای پسر من کافیه ؟ الان تا 5 بلده بشماره اکثر حیوانات رو هم میشناسه ولی رنگها رو یاد نداره تی وی هم کم نگاه میکنه راستش از وقتی شما گفتین خوب نیست اصلا تی وی رو روشن نمیکنم مگر در مواقعی که خیلی اذیت کنه و کار داشته باشم که زیاد نگاه نمیکنه راستی سی دی های آموزشی چی پیشنهاد میکنید ؟ ببخشید از اینکه اینقدر سوال میکنم ؟
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام عزیزم شما سوالات تو بپرس منم در حد اطلاعاتم جوابت و میدم پس نگران نباش اینکه روزی چندساعت کتاب بخونی واقعا به کودکت بستگی داره آرتین کتاب دوست داره از اسباب بازیهاش بیشتر دوست داره و به طبع کتابخونه خوب و پر باری داری و تو روز حداقل ده تا کتاب میخونیم تعداد کتاب اصلا مهم نیست کیفیت کتاب خواندن مهمه و اینکه تو کتابخوندن چطور ارتباط بگیری با کودکت در رابطه با شناخت رنگها از غذای کوچولوت تا لباس و کتاب و .. میتونی برای یاد دادن رنگ ها استفاده کنی خدارو شکر اطرافمون پر از وسایل رنگیه مثلا بگو آروین ببین آسمون آبی و یا لباست چه قشنگه من رنگ قرمز و دوست دارم و ... کتاب بازکن و ببین کانون که رنگ هارو داره خوبه اما واقعا اگر امکان خرید کتاب و نداری میتونی از امکانات اطرافت استفاده کنی تو بخش بازی بازی اون صفحات اول ماست رنگی و گفتم و ... حالا که سی دی کم میبینه سعی کن گوشش آشنا بشه با متن های مختلف قران،شعر،آهنگ خالی،آهنگ های کودکانه و ..، در رابطه با سی دی خوب اینکه من به دلایلی برای آرتین سیدی فارسی نگرفتم و دوسه تایی هم که داره کادو گرفته من از یکسالگی سی دی زبان گذاشتم برای آرتین برینی بیبی اولین سی دی بود که گرفتم لینک دانلودش و برات میذارم اگر نتونستی بخری
مامان آروین(مهناز )
3 آبان 93 14:10
مرسی از توضیحاتت عزیزم حتما برام لینکش رو بذار میشه سی دی های کودکانه ای که شعر دارن رو بیشتر بهم معرفی کنین ؟راستی اون سی دی شاهنامه رو که میگفتین از کجا تهیه کردین چون من خودم عاشق شاهنامه هستم و میخونم من خیلی خوشحالم از اینکه دوستی به خوبی شما پیدا کردم خیلی میبوسمتون
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
لینک برینی بیبی برای دانلود http://www.irlanguage.com/707/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-Brainy-Baby-(%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9-%D9%85%D8%AA%D9%81%DA%A9%D8%B1)/ لینک شاهنامه و هم گذاشته بودم تو همون متن من دانلود کرذم از اینترنت