آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

نمایشگاه کتاب 93

1393/2/12 7:03
3,743 بازدید
اشتراک گذاری

پسر عزیزتر از جانم امروز رفتم نمایشگاه و از یک هفته قبل داشتم برای این نمایشگاه برنامه ریزی میکرد و کلی تحقیق کردم که چی برات بگیرم بهتره و از اونجا که نمایشگاه کتاب فقط تو سال یکدفعه برگزار میشه من کتابهایی که فکر میکردم تا سال دیگه باید برات بخونم و لیست کردم .شما صبح ساعت 8 بیدار شدی ومن بعد از اینکه صبحانه ات رو دادم شمارو سپردم به باباجون و مامان جون و خودم رفتم نمایشگاه.

حاصل 5ساعت نمایشگاه گردی من این کتابها شد...

انتشارات مبتکران:

مجموعه فعالیتای آموزشی رده سنی 2.5تا 3سال(من تمام کارهایی که رده سنی پاییین تر بود و برای آرتین انجام میدادم و با توجه به توضیحات من خانم فروشنده گفت رده سنی بالاتر و بردارم.)

شامل بازی.شعر .مهارتهای تفکر.راهنمای والدین.....

بوسه ای برای بابا (به نیت این گرفتم که با بابا افشین بخونید )

وقت خواب خرس کوچولو است و بد اخلاقی می کند. او نمی خواهد حمام کند، به پدر و مادرش بوسه ی شب به خیر بدهد و بخوابد. بابا خرسی با بردباری بازی ترتیب می دهد و با سرگرم کردن و گرفتن بوسه های گوناگون خرسی را حمام می کند، با او مسواک می زند، او را آماده خواب می کند و به رختخواب می فرستد.

"بوسه هایی برای بابا" داستانی فانتزی و تصویری است که به موضوع خواباندن کودک با بازی و عشق پدرانه می پرازد. شخصیت اصلی بچه خرسی است که مثل همه ی بچه های کوچک نمی خواهد بخوابد. بهره بردن از شگرد بازی با کودک و آماده کردن او برای خواب از روش های تربیتی درستی است که داستان به آن پرداخته است. در آغوش گرفتن کودک و مهربان بودن با او در هنگام خواب می تواند یک خواب آرام و شبی دلپذیر را برای او تدارک ببیند. تصاویر کتاب رنگی، زنده و جاندار هستند و همسو با متن به کودک در هنگام خواب آرامش می بخشند. کتاب از جانوران گوناگون به کودک شناخت می دهد. خواندن آن را به والدین جوان پیشنهاد می کنیم.

کتاب برنده جایزه ی متن شورای کتاب کودک استرالیا در ۲۰۰۶ و برگزیده ی متن "بوکس آلایوگریت رید" بوده است.

در مطب دکتر

مجموعه ی "دنیایت را بشناس" مجموعه ای است که کودکان را با محیط اطراف خود آشنا و آن ها را برای زندگی در جامعه آماده تر می کند. کتاب های این مجموعه از میان کتاب های مناسب آلمانی انتخاب شده اند و در ترجمه ی آن ها ملاحظات فرهنگی لحاظ شده و تغییراتی در متن و گاه در تصاویر اعمال شده است.

این کتاب از مجموعه، که در مطب دکتر نام دارد، کودک را برای مراجعه به پزشک عمومی و دندان پزشک مهیا می سازد.

هر وقت خوک ها پرواز کنند.

در چمنزاری نزدیک شهر، گاوی به نام رالف زندگی می کرد. یک روز رالف از پدرش خواست تا برای او دوچرخه بخرد. پدر به او پاسخ داد: «گاوها نمی توانند دو چرخه سواری کنند.» رالف جواب داد: «آره فعلا نمی توانند.» پدر گفت: «باشد، رالف. هر وقت خوک ها پرواز کنند، من هم برای تو دوچرخه می خرم.»... رالف مصمم می شود تا برای به دست آوردن دوچرخه کاری کند تا خوک ها پرواز کنند. اما چگونه؟

کتاب "هر وقت خوک ها پرواز کنند" با داستان ساده و تاثیر گذار کولمن و تصاویر زیبا و رنگارنگ جیرارد توانسته جوایز بسیاری را از آن خود کند. این کتاب قدرت اراده و خواست را به خواننده یاد آوری می کند و در خلال داستانی خلاق می آموزد که تخیل در کنار پشتکار نتیجه ای بزرگ به همراه خواهد داشت. تصویرهای کتاب نیز در عین سادگی عناصر فراوانی به همراه دارند که خواننده را به راحتی به خود جذب کرده و درگیر داستان می کنند. این فانتزی حیوانی با متنی چند لایه و عمیق نشان می دهد که همه افراد قادر به انجام هر کاری که بخواهند هستند، تنها باید به خواسته خود ایمان داشته و در انجام آن راسخ باشند. ممکن است که فعلا گاوها نتوانند دوچرخه سواری کنند، خوک ها نتوانند پرواز کنند و تو نتوانی... اما اگر همه تلاش کنیم و راه حل مناسبی برای مشکل مان بیابیم، می توانیم کارهای دور از ذهن و غیر ممکن را نیز انجام دهیم!   

یه چیز دیگر

"یک چیز دیگر" شبیه هیچ کس نیست. به همین خاطر هم دوستی ندارد. او خیلی دوست دارد که شبیه دیگران باشد و همه ی تلاشش را می کند اما بی فایده است. تا این که روزی یک چیز دیگر در خانه ی "یک چیز دیگر" را به صدا در می آورد. برای "یک چیز دیگر" پذیرش این موجود ناآشنا سخت است اما پس از مدتی آن ها بهترین دوستان هم می شوند. و  سرانجام یک موجود واقعا عجیب دیگر هم به گروه آن ها می پیوندد. حدس بزنید آن موجود کیست؟

"یک چیز دیگر" داستانی درباره ی پذیرش، مدارا و سازگاری با کسانی است که با ما متفاوت هستند. افرادی که چهره، رنگ پوست، زبان و افکار و عقاید متفاوتی دارند. کسانی که توانایی هایی هایشان با ما فرق دارد. این کتاب به کودکان کمک می کند که بفهمند انسان ها با یکدیگر فرق دارند و به آن ها مدارا کردن با دیگران را یاد می دهد.

این کتاب در سال ۱۹۹۷ جایزه ی ادبیات کودکان و نوجوانان یونسکو را برای گسترش پیام صلح دریافت کرد. این جایزه از سال  ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۳ هر دو سال یک بار برای شناسایی و معرفی آثار منتشر شده برای نسل جوان که مفاهیم صلح، مدارا و درک متقابل را بر پایه ی احترام به دیگر انسان ها و فرهنگ ها گسترش می دهد، برگزار شد. 

یک داستان محشر

وقتی جوزف خیلی کوچک بود،‌ پدربزرگش روانداز محشری برای او دوخت. روز به روز جوزف بزرگتر می شد و رو اندازش کوچک تر و کهنه تر می شد، ‌تا این که یک روز مادر گفت: جوزف دیگر وقتش رسیده است که بیندازیم اش دور.

ژزف گفت: "پدربزرگ یک کاری اش می کند" پدر بزرگ رو انداز را برداشت این ورش کرد آن ورش کرد و همان طور که قرچ قرچ قیچی می زد سوزن اش فرو می رفت و در می شد فرو رفت و در می شد می گفت:"هو...م م م. از این رو انداز فقط به اندازه ای مانده که ازش یک ... چی درست کنم؟ ... یک کت محشر!"

جوزف کت محشر را پوشید و بیرون رفت.

ماجرا به این جا ختم نمی شود و هم چنان ادامه دارد. کت تبدیل به یک جلیقه محشر، یک کراوات محشر، یک دستمال محشر و سرانجام به یک دگمه ی محشر می شود و بعد هم گم می شود. این بار هم جوزف دست به دامن پدربزرگ می شود. ولی مادر می گوید: "پدربزرگ که نمی تواند از هیچ چیز، چیزی درست کند.... روز بعد جوزف به مدرسه می رود. همان طور که با قلم اش جرق جرق جرق جر ق روی کاغذ می نوشت، ‌می گفت: "هو...م فقط همین برایم مانده که ازش ... چی درست کنم؟"

فکر می کنید جوزف با یک دگمه ی گم شده چی جور کرد؟ پاسخ این پرسش در صفحه ی آخر کتاب است.

با خواندن آخرین صفحه هر چند به جواب رسیده اید اما فوئب گیلمن از شما دعوت می کند تا دوباره به ابتدای کتاب برگردید و ماجراهای دیگری را که در همسایگی خانواده ی جوزف روی می دهد پی بگیرید.

یک داستان محشر، روایتی است دلپذیر از رابطه ی گرم خانوادگی و به ویژه صمیمیت بین نوه و پدر بزرگ. آینه ی کوچکی است از بخشی از یک جامعه ی سنتی. داستانی است از خلاقیت، بازیافت و استفاده ی بهینه از مواد مصرفی و نمایشی است از هنر فوئب گیلمن.

او دانش آموخته ی امریکا و اروپاست و قبل از آن که خود را وقف نوشتن و تصویرگری کتاب های کودکان کند، سال ها در کالج هنر اونتاریو تدریس کرده است. کتاب را برای کودکان سه سال به بالا بلند بخوانید و با هم لذت ببرید.

روزی که همه چیز خوب میشود

کتاب مصوّر حاضر دربردارنده داستانی تخیلی با موضوع قول و قرار است که برای گروه سنّی (ب) تدوین شده است. در این داستان آمده: «برونو»، موش خرمایی کوچکی است که با آمدن بهار، با گل قاصدک زیبایی دوست می شود. آن ها روزهای بسیار خوشی را با هم می گذرانند. وقتی بهار رو به پایان است، گل قاصدک از برونو می خواهد که به او اعتماد کند و میزان اعتماد برونو در بوتة آزمایش سختی قرار می گیرد.داستانی شاعرانه از دوست داشتن و اعتماد که به نرمی تاثیری عمیق  بر روحتان میگذارد.

نشر کودک آموز

در این کتاب سعی شده تمرین ها بر مبنای مراحل تحول ذهنی و با تنظیم از آسان به سخت مفاهیم در زمینه مهارت شناختی.مهارت حرکتی و مهارت زبان طراحی شده.

انتشارات چکه.

در این کتاب شیوه زندگی سالم و خوب به بچه ها یاد میده و به آنها میآموزد که چگونه با صلح و دوستی زندگی کنند

این کتاب با کتاب های معمولی فرق دارد. بچه ها هم از شکل ظاهری کتاب خوششان می آید و هم از شعرها و تصویرهای زیبایش. در این کتاب بچه ها با حیوانات بیابان.قطب.برکه آشنا می شوند.

انشارات :راز بارش

مین کوچولو از خواب بیدار شده است. او به اتاق پوکا (پدر) می رود. پوکا هنوز در رختخواب است. اما هوای بیرون خیلی خوب است و مین کوچولو می خواهد به گردش برود. بنابراین همه ی تلاش خود را می کند تا او را از رختخواب بیرون بکشد. .... سرانجام یک صبحانه مفصل درست می کند و با خواندن کتاب خود را سرگرم می کند تا پوکا صبحانه خود را تمام کند.

سپس به اتاق خودش بر می گردد تا برای بیرون رفتن آماده شود. او تصمیم می گیرد که کدام لباسش را بپوشد. او به اتاق پوکا باز می گردد. پوکا که در نبود مین آماده شده است خود را به خواب می زند تا کمی سر به سر مین بگذارد.......

مین سرانجام موفق می شود به گردش برود. اما او که حسابی خسته شده است در کنار برکه به خواب می رود.

داستان "از خواب بیدار شو پوکا" ماجرای از خواب بیدار کردن کودک است که هر صبح بیشتر پدر و مادرها با آن درگیرند. در این داستان‌ جای فرزند و والد عوض شده است و کودک است که تلاش می کند با ترفندهای گوناگون پدر را از خواب بیدار کند. کودکان از شنیدن این داستان آشنا که به شیوه ای نو و خنده دار روایت شده لذت خواهند برد.

این داستان با مخاطب خود درباره ی تلاش برای رسیدن به هدف، استقلال و تصمیم گیری، شوخ طبعی، دوستی با طبیعت و کتاب و کتابخوانی به شکلی غیر مستقیم و تنیده شده در داستان و تصویرها صحبت می کند.  

از مجموعه داستان های تصویری پوکا و مین، "پوکا و مین در ته جنگل"، "پوکا و مین و بازی فوتبال"، "پوکا و مین در سینما" و "پوکا و مین در موزه" نیز از سوی نشر راز بارش منتشر شده است. در این مجموعه داستان ها کیتی کروسر رویدادهای روزمره در یک خانواده ی تک والدی را به تصویر می کشد.

او در سال ۲۰۱۰ جایزه آسترید لیندگرن را از آن خود کرد. داوران این جایزه او را نویسنده ای توصیف کرده اند که با رعایت کردن سنت ها و اصول نگارش کتاب های تصویری، آثاری خلاقانه می آفریند. "او در آثارش راه تبدیل ناتوانی ها و کاستی ها به توانایی و پیشرفت را نشان می دهد و انسانیت و همدلی در کتاب هایش موج می زند. هیئت داوران جایزه آسترید لیندگرن کروسر را نویسنده ای چیره دست نامیده اند که داستان هایش را با تصویرها ترکیب می کند تا کودکان مخاطب خود به ویژه آن دسته از کودکان را که با مشکلی دست به گریبان اند، به خواندن و لذت بردن از کتاب تشویق کند. این نویسنده و تصویرگر جوان به کودکان احترام می گذارد و موضوع های گوناگونی را برای کتاب هایش برمی گزیند تا طیف گسترده تری از کودکان از آن ها بهره مند شوند."

انتشارت:طرح و اجرای کتاب(14جلدی که فقط 10 جلدش موجود بود)

پرسی نگهبان یک پارک جنگلی است. او بسیار مهربان است و روباه، خرگوش ها، موش ها، گورکن، سنجاب ها و .... همه دوستان او هستند. یک شب برفی زمستان، هنگامی که پرسی برای خوابیدن آماده می شود دوستان کوچولویش یکی پس از دیگری از سرما به او پناه می آوردند. اما تختخواب پرسی خیلی کوچک است و همه جای کافی برای خوابیدن ندارند.

پرسی و دوستانش در حال چاره جویی هستند که متوجه می شوند موجودی در حال کندن کفپوش خانه است. همه از ترس فرار می کنند و برای خودشان یک جای گرم و نرم برای پنهان شدن و البته خوابیدن پیدا می کنند.

داستان مهمان های ناخوانده نخستین داستان از مجموعه داستان های "ماجراهای پارک جنگلی" است. در هر داستان برای پرسی و دوستانش ماجراهای جالب و اغلب خنده دار رخ می دهد. تصویرهای نیک باروث هم خواندن را برای خوانندگان کم سالش لذت بخش تر می کند. این مجموعه داستان میان کودکان بسیار محبوب است و تاکنون به بیست زبان ترجمه شده است.

کتاب هایی از جنس فلسفه کودکان.انتشارات شهر تاش

فردریک:آموزش فلسفه ی اجتماعی و سیایس

موریس موسه:آموزش معرفت شناسی

نافل بانی:آموزش فلسفه زبان

هنر امیلی:آموزش زیبایی شناسی

سوال سوال چه کسی داده به گل اینهمه رنگ:آفرینش

نشر پنجره.

ذاستان های شیمو.

سری قبلی شیمو داشتم (شعرهای رحماندوست)و آرتین خیلی دوست میداشتتش و سری جدیدشو هم گرفتم البته شاعرهای متفاوتی داه

انتشارات:کتاب یک

کتاب دوزبانه که این یه بچه گربه است یا یه اردک/هربار که کتاب و ورق میزنی یک حیوان ظاهر میشود که باید حدس بزنی اون چه حیوانی است؟

انتشارت براق

مجموعه 8جلدی با داستان ها خوب و نقاشی های شاد

انتشارات:سایه گستر.

چه کسی در ... قایم شده است(این مجموعه 5جلدیه که آرتین این دوتا جلدشو نداشت براش گرفتم)

این کتابهایی بود که برات گرفتم چند جلدی هم از لیستم باقی موند که اگر خدا بخواهد در روزهای آینده یه سر دوباره نمایشگاه بزنم و اون چند جلد کتاب و بخرم به امید  اینکه بتونم با این کتابها دریچه های جدیدی پیش روت باز کنم.

پسندها (2)

نظرات (10)

زینب مامان دیانا
13 اردیبهشت 93 1:17
موفق باشین دوستم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان كيان
13 اردیبهشت 93 8:18
ممنون مامان زینب جون. اگر تونستین هر وقت که این کتابها رو واسه آرتین میخونید برامون بگین کدومشون برای آرتین مناسبتر بودن یا کدومشون رو بیشتر دوست داشت. که برای ما که امکان یا فرصت خرید همشو نداریم بهترینهاشو انتخاب کنیم.
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
باشه غزیزم و پست های بعدی اسم هر کتاب و با تصاویرش و البته رفتار آرتین در برخورد با اون کتاب و مینویسم که امیدوارم به دردت بخوره دوست خوبم.
شیرین
13 اردیبهشت 93 9:49
زینب جون سلام خسته نباشی عالی بود ممنون
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خواهش میکنم.
مامان الهه
13 اردیبهشت 93 11:12
مبارکش باشه کتابهای نازش . آفرین به این مامان با فکر من داستانهای شیمو رو خیلی دوست دارم . خیلی کتابهای جالبی داره
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
آره خیلی چیزهای آ»وزنده ای میتونه به بچه یاد بده البته آرتین کارتن های maisy و میدیدو از اونجا عاشق شیمو کوچولو هم هست
فاطمه
14 اردیبهشت 93 7:57
احسنتتتتتتتتتت به شما مامان خوب كه اينقدر به فكر رشد فكري آرتين جون هستين اميدوارم آرتين جون يه مرد بزرگ و دانشمند ميشه و جواب زحمات مامان رو به بهترين شكل ميده
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
انشالله.ممنون عزیزیم
هاجر مامان مها
14 اردیبهشت 93 9:25
سلام مامان مهربون..خوبی عزیزم.ارتین کوچولوچطروره؟ خوش به حال ارتین بااینهمه کتاب.مهای من که فعلا توی تحریمه کتابه..ولی فکرنکنم طاقت بیارم و به محضی که نمایشگاه تموم بشه و مغازه های شهرمون کتابهای جدید بیارن منم میرم خرید..راستی دیدم کتاب آموزش فلسفه گرفتی..دراین موردبیشتر توضیح میدی..من هیچ برنامه ای برای آموزش فلسفه ندارم.اصلانمیدونم چی قراره بشه؟!!مراازسردرگمی دربیاریددلطفاا..
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
عزیزم آموزش فلسه به کودک به این معنا نیست که شما بیاین متد ها و یا تاریخ فلسفه و بیان کنید بلکه کمک به کودک در بهتر اندیشه کردن و یاد دان فکر کردن به کودکه حتماً در این رابطه بیشتر مینویسم
منصوره
14 اردیبهشت 93 13:55
مامانی دستت درد نکنه آرتین جان مبارکت باشه ازشون خوب استفاده بکن
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
مامان گلشيد
16 اردیبهشت 93 11:06
ممنون خواهري منم داشتم ميرفتم نمايشگاه راهنماي خيلي خوبي بود
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خواهش میکنم
حمیده
17 اردیبهشت 93 12:31
سلام مامان آرتین من بچه ندارم ولی مطمئنن یه مامان گلی میشم مثل خودت خیلی از این مهربونی و آینده نگریت خوشم اومد ان شاالله ایران پر از مامان های خوبی مثل ما میشه.بوسسسسسسس
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
شما به من لطف دارید و انشالله خداوند به شما هم یه بچه ناز و سالم بده تا بتونید یه مادر خوب بشی
maman zahra
15 فروردین 94 9:07
سلام من کتابهای مبتکران و میتونم اینترنتی هم بخرم؟
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام بله ميتوني بخريد