آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

نمايشگاه كتاب94

1394/2/21 18:25
5,050 بازدید
اشتراک گذاری

نمايشگاه كتاب اگر چه رفتنش و خريد كتابهايش براي من به شخصه خيلي لذت بخشه و سه سال گذشته فقط در بخش كودك،تمام پولهام تمام شده  اما اگر امكان آمدن به آنجا برايتان ميسر نيست به نظرم خودتون و به زخمت زياد نندازيد ،فكر نكنيد چيز خاصي را از دست داديد

من تايم زيادي تو نمايشگاه نميتونم بمونم و معمولا كل خريدهامو تو سه يا چهار ساعت  از وقتي از خونه ميرم بيرون تا برميگردم انجام ميدم و تنها راز اين سريع خريدنم اينه كه

 1- از قبل كتابهاروخوندم و يه اشنايي باهاشون دارم (تو مغاه وقتي ميريم براي آرتين كتاب بخريم،خونه اقوام و دوستان وقتي ميريم،هرجا كتابي مربوط به كودك باشه ميخونم .. ) خواندن كتاب ها قبل از خريد خيلي خوبه اينكه متن كتاب را بخوانيم و تايمي را بذاريم با داستان و خود كتاب آشنا بشويم و ببينيد بدردتان ميخورد يا نه! چون بهترين انتخواب و شما ميتونيد براي كودكتان داشته باشيد

2- تهيه ليست ناشران مهم و خوبه كه تو پست قبل چندتايي و معرفي كردم مثل(علمي فرهنگي،كانون پرورش فكري،زعفران،محراب قلم (برای خرید دایره المعارف)،،شهر تاش،امير كبير،انتشارات فني ايران،مووسسه فرهنگی منادی تربیت ،اانتشارات مدرسه ، نسل نو اندیش, ، راز بارش ، پیک دبیران .. رفتن به همين ناشران بخش عمده اي از كتابهاي مورد نيازم و ميخرم )

در كتاب خريدن بعد از انتخاب انتشارات خوب نويسنده كتاب و تصويرگر كتاب مهمه چون تايم زيادي و بچه ها در حال ديدن تصاوير كتاب هستند و اين براي آنها مهمه كه كتاب چه تصويري داشته باشه براي همين من در بخش معرفي كتاب صفحه هايي از كتاب و ميذارم كه با متن و تصوير كتاب آشنا بشيد 

البته گزينه سن هميشه تو نظرم نيست و گاهي كتابهايي كه فكر ميكنم بعده ها براي آرتين خواهم خوند و كتاب خوبي بود ميخرم چون هر روز كتاب گران ميشود و اين امريست حقيفي و امسال بعضي كتابها تا دو يا سه برابر افزايش قيمت داشتند ...

پ.ن:با اين تفاسير بارها گفتم و بازم ميگم من در جايگاهي نيستم كه بگم كتابي خوب است يا بد با توجه به نياز هاي آرتين اين كتابهارو خريدم و عكس هاي كتابهار و متن داستان ميذارم كه اگر احيانا خواستيد اينترنتي خريد كنيد انتخاب كردن برايتان راحت باشد.

انتشارات علمی و فرهنگی

سفر به سرزمین وحشی ها

پسرک لباس گرگی خود را می‌پوشد و تا می‌تواند شیطنت می کند. مادر برای تنبیه، او را بدون شام به اتاقش می‌فرستد. اما در اتاقش جنگلی شگفت‌انگیز شروع به رشد می‌کند و او از همان جا به سرزمین وحشی‌ها سفر می‌کند. کودکان هم با خواندن این کتاب به همراه پسرک به سرزمین وحشی‌های دوست‌داشتنی سفر می‌کنند و در پایان به اتاق پسرک باز می گردند، جایی که شام گرمی در انتظارش است.

اين كتاب و بارها براي آرتين خوندم و خيلي خيلي دوسش داره و اداي پسرك تو سرزمين وحشيهارو در مياره

خانم حنا به گردش ميرود

خانم حنا روزی تصمیم می‌گیرد برای گردش از خانه خارج شود. او از حیاط، از روی خرمن علف، از جلوی آسیاب، از شكاف دیوار چوبی و از زیر كندو‌های عسل می‌گذرد و به موقع برای شام به خانه باز می‌گردد. این‌ها تنها اطلاعاتی اند كه كتاب به خواننده می‌دهد.

اما تصاویر، داستانی دیگر دارند. در تصاویر ما علاوه بر خانم حنای تُپل و بی‌خیال، با روباهی آشنا می‌شویم كه به‌خاطر شكار خانم حنا بلاهای متعددی بر سرش می‌آید. بلاها و اتفاقاتی كه به داستان انرژی بسیار و روحیه‌ای طنزگونه می‌بخشد. این تفاوت روایت‌گری میان متن و تصویر است كه كتاب را تبدیل به یكی از نمونه‌های كلاسیك و مثال‌زدنی كتاب‌های تصویری می‌كند. جایی كه متن بدون تصاویر بی‌معنی است (متن تنها از ۴۵ ،كلمهدو خط و نیم، تشكیل شده است)، این تصاویرند كه كل داستان را با جزئیات در ۳۲ صفحه به نمایش می‌گذارند. تصاویر كتاب ساده و بی پیرایه است و با مخاطب ارتباطی نزدیك برقرار می‌كند.

این اثر از معدود كتاب‌هایی است كه مستقیماً كودكان كم‌سال را مخاطب قرار می‌دهد و از آن جا كه متن نوشتاری آن درباره‌ی آن‌چه آشكارا در تصاویر آمده سخن نمی‌گوید، كودك نسبت به بزرگسال احساس برتری می‌كند. دقیقاً به دلیل همین روایت‌گری تصویر است كه كودك خود مهار داستان را در دست می‌گیرد و از قصه‌گو و یا كتاب‌خوان در این امر پیشی می‌گیرد، كاری كه باعث ایجاد حس لذت و قدرت در كودك می‌شود. شاید همین حس لذت و امكان تعامل كودك با داستان باشد كه باعث گردیده است كتابی كه در سال ۱۹۶۸ برای اولین بار به چاپ رسیده تا كنون بعد از گذشت ۴۰ سال بارها تجدید چاپ شود و هم‌چنان یكی از محبوب‌ترین كتاب‌های كودكان باقی بماند

چه خوب که هشت پا نیستی

در این کتاب بچه‌ها با پسرک کوچکی در طول روز همراه می‌شوند که با تخیل بازیگوشانه‌ی خود می‌فهمد که اگر بچه‌ی یک هشت‌پا، یک پرندهٰ، یک ببر یا بسیاری از جانوران دیگر بود، هنگام لباس پوشیدن، غذا خوردن، حمام کردن، خوابیدن و سایر کارها با چه مشکلاتی روبه‌رو می‌شد. در پایان روز، او در می‌یابد از همه بهتر این است که خودش باشد. 

نقطه

«نقطه» داستانِ «واشتی» است و واشتی، دختر کوچکی است که فکر می‎کند نمی‌تواند نقاشی بکشد و هیچ استعدادی در این کار ندارد. یک روز که کلاس هنر تمام شده و او هنوز نتوانسته هیچ نقاشی‌ای بکشد، معلم‌اش از او می‌خواهد که حتی اگر شده، فقط یک علامت روی صفحه بگذارد. یک نقطه. واشتی این «نقطه» را می‌گذارد. با دلخوری و عصبانیت نقطه‌ای وسط صفحه می‌گذارد و برگه‌اش را تحویل می‌دهد و می‌رود. و این… می‌شود آغاز ماجرای جذاب این کتاب. ماجرایی که پیتر اچ. رینولدز (Peter H. Reynolds) درباره‌ی روح آفرینش‌گری که در درون همه‌ی ما وجود دارد، روایت می‌کند. تصویرگر این کتاب، خودِ نویسنده است، اکرم حسن آن را به فارسی برگردانده و انتشارات علمی و فرهنگی کتاب را منتشر کرده‌است

 

ميخواهيم خرس شكار كنيم.

داریم می ریم چه كار كنیم؟ / می ریم یه خرس شكار كنیم / هوا خوبه، آفتابیه / چه آسمونی! آبیه / شجاعیم و ترس نداریم / چون همه اهل شكاریم. و این گونه است كه پدر به همراه چهار فرزندش و البته سگشان به شكار خرس می روند، كاری كه اصلاً آسان نخواهد بود. آن ها از میان علف های بلند، رود پر آب و خروشان، جنگلی انبوه و كولاكی سخت گذشتند.

تا آن كه به غاری رسیدند، درون غار خرسی بزرگ و ترسناك لانه داشت. آن ها كه در طی مسیر شجاعت به خرج داده بودند تا به این جا برسند، با رو به رو شدن با یك خرس واقعی حس كردند كه آن قدر ها هم شجاع نیستند و بهتر است هرچه سریعتر فرار كنند. تمام راهی را كه آمده بودند با سرعت باز گشتند، در حالی كه خرس آن ها را تعقیب می كرد. تا آنكه به خانه رسیدند؛ در ها رو بستیم و حالا/ بدو بالا، بدو بالا / بپر میان رختخواب / حرفی نزن، بگیر بخواب / نه دیگه بعد این فرار / خرسی نمی كنیم شكار.

متن كتاب شعر گونه و دارای ریتم و ضرب آهنگی بسیار جذاب است. ریتم موجود در اشعار دارای جاذبه ای فراموش نشدنی است كه باعث می گردد كودكان و بزرگسالان به صورتی مساوی از آن لذت ببرند. این ریتم در ابتدای داستان با كندی آغاز می شود ولی در جایی كه شكارچیان ما در حال فرار از دست خرس هستند بسیار سریع می شود و دلهره و نگرانی را همراه با مفهوم سرعت به كودك انتقال می دهد و در نهایت با تصویری لطیف از تختی بزرگ با پتویی گرم و صورتی، حسی از امنیت و آرامش را به ما باز می گرداند.

تنوع رنگین تصاویر كتاب كه در بخش شكار سیاه و سفید می شوند و در بخش گذر از موانع و صداها رنگی نیز به شكل گیری این ریتم دلپذیر كمکی كنند.

تكرار جملات ابتدایی شعر در تمامی صفحات برای كودكان جذاب است و آن ها می توانند به راحتی این خطوط را به خاطر بسپارند و همراه كتاب خوان آن ها را تكرار كنند. امری كه حسی از تعامل و حضور فعال به آن ها خواهد بخشید. در صفحاتی از كتاب صدا هایی آمده است حاكی از عبور افراد از میان موانعی چون علف، آب و ... همچون خش خش خش! ، تالاپ تولوپ و ها هو هو هو . شعر ها با عث آشنایی كودكان با صدا ها و تقویت واژگان آن ها می شود و به كودكان كمك می كند تا بیاموزند كه به صدا ها گوش دهند و خود كلمات و صداهای جدید بسازند.
متن كتاب به دلیل دارا بودن ریتم و ضرب آهنگی بالا مناسب قصه گویی و بلند خوانی است، قصه گو و كتاب خوان بهتر است تا می توانند حس موجود در صفحات، صداهایی را كه كم كم بلند و بلند تر می شوند و هم چنین ریتم تند و كند داستان را رعایت كنند تا حس لذت را به خوانندگان انتقال دهند و هم چنین اجازه بدهند تا كودكان نیز در این خوانش همراه آن ها شوند.

این متن برای بازی گروهی نیز پیشنهاد می شود گذشتن از چمن، آب ، گودال گل... بازی و آموزشی لذت بخش خواهد بود.

هم چنین این داستان برای بچه هایی كه به سختی حاضر می شوند به تخت خواب بروند و بخوابند نیز قابل استفاده است چون در انتهای متن همه دعوت تا به رختخواب بروند.

خواندن این كتاب می تواند باعث شود تا كودكان از ترس ها و دل نگرانی های خود صحبت و حتی بر آن ها غلبه كنند.

داستان این کتاب پاسخی است به همه ی ماجراجویی‎های کودکانه در چاردیواری خانه. خانواده‎ای شامل پدر و مادر و سه کودک با شادی و با خواندن شعر به شکار خرس می‎روند و در این راه از جنگل و کوه و دریا و غار عبور می‎کنند در حالیکه در خانۀ خود هستند. تخیل به کارگرفته شده در تصاویر کتاب بسیار فراتر از نوشته‎های آن است و می‎توان تصور کرد دیدن این تصاویر تا چه حد کودک را هیجان‎زده و شاد می‎کند. همچنین احساس امنیت در کنار خانواده بودن و لذت کار دسته جمعی را در او برمی‌انگیزد.

داستان به زبان شعر نوشته شده و آهنگین بودن آن به نشاط و هیجان داستان می‎افزاید. در جای جای کتاب هم نام‎آواهایی چون تق تق، تاپ تاپ و خش خش تداعی‎کننده ی اصوات طبیعت برای کودکان است. خوب است والدین و مربیان با خواندن هر صفحه فرصت کافی به کودک بدهند تا جزئیات تصاویر را با دقت نگاه کند و حتی درباره ی آنها حرف بزند.

فعالیت دیگری که والدین و مربیان باحوصله‎تر با این کتاب می‎توانند انجام دهند آن است که با خواندن شعرهای آن صحنه‎های این کتاب را به صورت بازی در خانه یا مهدکودک بازسازی کنند و لذت کتابخوانی را دوچندان کنند.

تصاویر جذاب و داستان ماجرایی این کتاب همچنین برای تقویت تخیل کودکان ناشنوا نیز بسیار مفید است. البته زیبایی کلام آهنگین کتاب چندان برای کودکان ناشنوا قابل لمس نیست، اما برای آموزش مفهوم قافیه به گروه های سنی بالاتر بسیار مناسب است. کودکان ناشنوا را نیز می‎توان با خواندن این کتاب به تحرک واداشت و یک سفر ماجراجویانه را به صورت بازی با آن ها انجام داد.

بعد از مطالعه اين كاب دركنار خنديدن و خوندن ما صداهاي اطرافمونو در مياريم و ميكشيم

باغ بي انتها

سعيد در شهري خشك و بيروح زندگي ميكند .روزي در حال گردش به گياهاني بر ميخورد كه به حال خود رها وپژمرده شده اند او تصميم ميگيرد براي كمك به آنها هر كاري بكند

باغ بي انتها داستاني است در رابطه با روياي يك پسر بچه .داستاني كه نشان ميدهد چگونه كوشش پسري كوچك ممكن است به تغيرات بزرگي در دنيا كمك كند.

 

كانون پرورش فكري

خشم قلمبه.

پسر کوچولو احساس کرد که از اعماق وجودش یک چیز وحشتناک بالا می آید؛ بالا، بالا، بالا، می آید تا اینکه موضوع این کتاب خشم، تخلیه و کنترل آن است. کتاب ماجرای کودکی را تعریف می‌کند که روز بدی را پشت سر گذاشته است و خشم خود را به صورتی موجود بزرگ قلنبه‌ای بیرون می‌ریزد که همه اتاق را به هم ریخته و به وسایل، اسباب بازی‌ها، کتاب‌های او آسیب می‌زند. پسرک که با عواقب کنترل نکردن خشم خود مواجه شده به مرتب کردن و تعمیر وسایلش می‌پردازد و خشم فلنبه را که دیگر کوچک شده است در داخل جعبه‌ای می‌گذارد....
کتاب تصویری خشم قلمبه با متنی کوتاه و تصاویری تاثیر گذار حس عصبانیت را به گونه ای خلاقانه و متفاوت نشان می دهد.

این کتاب را برای کودکان بلند خوانی کنید و در باره خشم و اثرات منفی آن با هم گفت و گو کنید. کودکان در ابتدا کنترلی بر روی عواطفشان ندارند، با این وجود دیدن خشم و کنش ها و اثرات منفی اش به عنوان عنصری بیرونی می تواند به کودک در کنترل خشم درون کمک کند. از موجودی به نام خشم قلمبه و شیوه کوچک شدن و از میان رفتنش استفاده کنید تا کودک بتواند با همذات پنداری بر خشم قلمبه خود غلبه کند. با گفت و گو در باره احساسات کودکان به آن ها کمک کنید تا آرام، آرام هنگام خشم از پرخاشگری پرهیز کنند و راه سازش و توافق را جست ‌و‌جو ‌کنند. کودکان را به خاطر فرونشاندن خشم تشویق کنید، برای آرام شدن و طرح مشکل یاری‌ شان دهید.

اردک کشاورز

روزی روزگاری اردکی بود که از بخت بد با کشاورز پیر و تنبلی زندگي می کرد. اردک همه کارهای مزرعه را می کرد. کشاورز تمام روز توی تخت می ماند. او مدام فریاد می زد: «کارها رو به راه است؟». اردک جواب می داد: «کواک! ». اردک بیچاره گوسفند ها را از تپه پایین می آورد، مرغ ها را توی مرغ دانی می کرد و ... کشاورز مدام فریاد می زد: «کارها رو به راه است؟». اردک جواب می داد: «کواک! »

تا آن که روزی از روزها ...

همکاری، رعایت کردن حال دیگران و به خصوص کمک کردن به افرادی که مورد زورگویی و بهره کشی قرار گرفته اند نکاتی هستند که در این کتاب به زیبایی و هنرمندانه در لابه لای متنی ساده و روان گنجانده شده اند. صداها و آواهای قابل تکرار برای مخاطبان خردسال جذاب اند و باعث همراهی آنان در خوانش متن و روند حرکت داستان می شوند. تصاویر آبرنگی لطیف و خلاقانه اْکسنبری بر غنای کتاب و جذابیت آن افزوده است. متن ساده و در عین حال چند لایه این کتاب تصویری امکان بحث و تبادل نظر در باره مفاهیم عمیقی چون زورگویی، مبارزه با تنبلی و تن پروری، ایستادن در برابر زور، میزان تن دادن به خواسته های دیگران، مرز میان همیاری و بهره کشی و... را فراهم می کند.

احمد و ساعت

بعد از هفته ها انتظار، بالاخره آن هفته پدر احمد به او گفت که صبح جمعه او را هم با خود به کوه خواهد برد. احمد هم خودش را برای ساعت شش صبح جمعه آماده کرده بود اما انگار از روز پنجشنبه ساعت دیواری تنبل شده بود و به کندی کار می کرد.احمد پسرك پيش دبستاني خيلي دلش مي‌خواهد با پدرش به كوه برود. براي اينكه صبح زودتر راه بيفتند فكري به نظرش مي‌رسد كه همه را به دردسر مي‌اندازد

روباه قرمز سلام

قورباغه کوچولو، روباه قرمز، پروانه بنفش، گربه نارنجی، مار سبز، ماهی آبی و سگ سیاه و سفید را برای تولدش دعوت می کند. اما وقتی مهمان ها از راه می رسند مامان قورباغه پاک گیج می شود. روباه قرمز سبز است، پروانه بنفش زرد است، گربه نارنجی، آبی است، مار سبز، قرمز است، پرنده زرد، بنفش است، ماهی آبی، نارنجی است و سگ سیاه با لکه های سفید به رنگ سفید با لکه های سیاه است. قورباغه کوچولو به مامانش می گوید علتش این است که تو به آن ها به اندازه کافی نگاه نکرده ای.

قورباغه کوچولو به مامانش می گوید که چگونه به آن ها نگاه کند تا به رنگ اصلی شان درآیند. نه، این یک چشم بندی نیست. بلکه عملکرد اعجاب انگیز چشم انسان است.

کودکان خواننده در این کتاب باید خود وارد عمل شوند تا راز این چشم بندی را کشف کنند. اگر قورباغه کوچولو بتواند این چشم بندی را بکند، آن ها هم می توانند. خوانندگان کوچک این کتاب از این که می توانند در این بازی تغییر رنگ جانوران شرکت کنند، بسیار لذت می برند. آن ها در آخر که مامان قورباغه، قورباغه کوچولو را می بوسد و او از خجالت سرخ می شود، از این که خود می توانند در سرخ شدن قورباغه نقش داشته باشند، خنده شان می گیرد.

در کتاب سلام روباه قرمز، اریک کارل با تصویرهای کلاژ خود، مفهوم رنگ های مکمل را به کودکان یاد می دهد. اریک کارل بر این باور است که یادگیری تجربه ای لذت بخش است. در این کتاب تخیلی او از کودکان دعوت می کند تا رنگ های مکمل را خود کشف کنند، در حالی که از داستان قورباغه کوچولو و دوستان رنگارنگش هم لذت می برند.

حرف آباد.

نوشته که دیگر ناامید شده بود با چشم های گریان به قد و بالای نقطه ها نگاهی کرد و گفت:«نه … دیگر کار من تمام شده و از شما هم کاری بر نمی آید.»
نوشته هیچ وقت نقطه ها را جدّی نگرفته بود. باور نمی کرد آن ها بتوانند برایش کاری انجام بدهند.

هی با من دوست می شوی؟

آدم اول باید چشمهایش را خوب باز کند و بعد از آن دوست خودش را انتخاب کند .اگر این کار رانکند، ممکن است مثل کفشدوزک گول تارهای قشنگ عنکبوت را بخورد و دلش بخواهد که روی تارهای او تاب بازی کند. آن وقت است که ناگهان ... .
داستان ساده و زیبای حاضر همراه تصاویر قشنگ چشم بچه ها را برای ورود به دنیای واقعی بازتر می کند.

غازي كه نميخواست غاز باشد

غاز کوچولو دوست دارد مانند دیگری باشد: مانند خفاش از شاخه‌ها سر و ته آویزان شود، مانند توکا با صدای بلند آواز بخواند، مانند پنگوئن روی برف‌ها لیز بخورد و... مانند شیر غرش کند! او غازی است که او دوست دارد توانایی جانوران دیگر را داشته باشد. در طول داستان او رفتار جانوران مختلفی را تقلید می كند.

اما وقتي تلاش می کند مانند شير بغرد شیر عصبانی می شود و او را دنبال می کند. غاز در حین فرار كردن همه ی آن کارها را انجام می دهد و می فهمد که او هم این توانایی ها را دارد.

خواندن این داستان تصویری افزون بر این که مخاطب را تشویق می کند تا توانایی های خود را بشناسد او را با چند جانور و ویژگی های آن ها هم آشنا می کند.

بازي با انگشت ها

"بازی با انگشت ها" کتابی است با ۱۶ شعر و ۱۶ قصه از "پنج انگشت دست، "برگرفته از بازی ایرانی و کهن "لی لی لی لی حوضک" که همواره مورد علاقه کودکان بوده است.

این کتاب تلفیق شیرینی از "شعر"، "بازی"،" قصه" و "نمایش" است که هر کدام ابزار مناسبی برای آموزش به کودکان است. انگشت ها در هر قصه از این کتاب، وارد ماجرای تازه ای می شوند و به بازیگرانی جدید، جاندار و زنده تبدیل می شوند. راهنمای اجرای هر بازی در هر صفحه با حروف کوچکتر آورده شده است و هر قطعه شعر همراه با روش قصه گویی، چگونگی انجام آن بازی را در اختیار مادر، پدر، آموزگار یا مربی کودک قرار می دهد.

در دست گرفتن دستان کودک توسط مادر یا مربی، ارتباط روحی و عاطفی میان آن ها را قوت می بخشد که وجود این ارتباط از نیازهای مهم در رشد عاطفی کودک به‌ ویژه؛ گروه سنی الف و ب به شمار می رود. شنیدن همزمان قصه و بالا و پایین بردن انگشتان کودک ضمن بازی، سبب تقویت قدرت عضلات و مفاصل او می شود و میان حرکات انگشتان دست و تجزیه و تحلیل مغز کودک، ارتباط و هماهنگی ایجاد می کند.

تصویرگر نیز توانسته با نمایش زوایای گوناگون انگشتان دست و فرم قرار گرفتن آن ها توجه کودک را به اعضای بدن خود جلب کند. تصاویر شیرین و جذاب است و با جزئیات فراوانی که دارد جای کنکاش و جستجو را برای مخاطب کودک باز می گذارد. کودک با دیدن تصاویر، مفاهیمی چون ترتیب و اندازه را درک می کند و با شنیدن هر شعر و قصه با صدای حیوانات، فصل ها، میوه ها و اعداد آشنا می شود. تصاویر شاد و کودکانه در کنار آهنگین بودن کلام قصه و تکرار کلمات در ترانه بازی ها، به خاطر سپردن شعر و قصه را برای کودک آسان می کند. اجرای این بازی ها با انگشتان کودک بسیار جذاب و نشاط آور است و در هر مکان و موقعیتی قابل اجراست و نیازی به ابزار کمک آموزشی ندارد. مادران، آموزگاران و مربیان خلاق می توانند با کشیدن نقاشی های ساده با وسایل مناسب روی انگشتان دست خود یا کودک، بازی و قصه را شیرین تر کنند.

هميشه دوستت دارم

در این کتاب به موضوع دوست داشتن به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای کودکان در زندگی اجتماعی و ارتباط با دنیای اطراف‌شان با شیوه‌ای بسیار خلاقانه پرداخته شده است.

 در عین حال ازآن‌جایی که کودکان با شخصیت‌‌ حیوانات در داستان‌ها و قصه‌ها بهتر ارتباط برقرار می‌کنند این کتاب با تصویرگری‌های زیبایی از دنیل هاوارت می‌تواند برای آن‌ها بسیار آموزنده و جذاب باشد.

داستان کتاب «همیشه‌ی همیشه دوستت دارم» ماجرای یک روز بازی دو موش به نام‌های «دم‌دراز» و «دم‌کوتاه» در جنگل است و دم‌دراز که بزرگ‌تر است تلاش می‌کند به دم‌کوتاه بیاموزد که زندگی پیوسته در تمام زمینه‌ها تغییرات را به دنبال دارد که گاهی خوشایند و گاهی ناخوشایند است اما ما باید تلاش کنیم  با دوستی و محبت با هم زندگی کنیم.

کتاب «همیشه‌ی همیشه دوستت دارم» برای گروه سنی «الف و ب» (پیش دبستانی تا چهارم دبستان) در 25 صفحه رنگی با شمارگان 10‌هزار نسخه و قیمت 2هزار و پانصد تومان در دسترس کودکان علاقه‌مند قرار گرفته است.

قدم يازدهم

نوشته سوسن طاق ديس

شیر کوچولو در باغ وحش به دنیا آمده بود. پشت میله های قفسی آهنی که از اول تا آخر آن فقط ده قدم بود. شیر کوچولو هر روز شیر مادرش را می خورد، با دُم او بازی می کرد، ازسر و کولش بالا می رفت...

او كم كم ياد گرفت است بيشتر از ده قدم برندارد .چون سرش به ميله هاي ثفس ميخورد .يك روز به اشتباه در قفس باز ميماند ،بچه شير  از قفس بيرون ميآيد ،امااا طبق عادت بيشتر از ده قدم بر نميدارد.

اگر قدم يازدهم را برداشته بود چه ميشد ؟

آيا ممكن است ماهم قدم دهم خود ايستاده باشيم ؟آيا نياز داريم جسارت كنيم و يازدهمين قدم هم برداريم؟

 

این کتاب را برای بچه ها بخوانید و هر ماه چند قدم یازدهم از آنها را در خانواده بررسی نمایید.

شما که میخواهید بچه ها فراتر از زمان و مکان حرکت کنند...

اين داستان تكان دهنده نه براي كودكان بلكه براي همه كساني است كه ان را ميخوانند تا نسبت به عادت هايشان هشيار باشند

 

گودال آب

مرغ چاق و مهربانی در چمنزار به دنبال خوردن دانه بود که یکدفعه رسید به یک گودال پر از آب باران و فریاد زد: وای خدا، یک مرغ چاق افتاده توی آب! با عجله از آنجا رفت پیش حیوانات دیگر که آنها را خبرکند. اما هر کدام از آنها که به لب گودال می آمد،‌ عکس خودش را در آب می دید و مشکل بیشتر می شد، تا اینکه خورشید خانم مسئله را حل کرد و… .

كرم اندازه گيري

كرمي كه همه چيز را اندازه ميگرفت.چطور؟

اين داستان براي ما حكم اينو داشت كه كلي معيار براي اندازه گيري دوروبرمون پيدا كنيم

وجب كردن با دست.قدمهاي من يا آرتين .بلوكهاي بازي....

قلقلي

این کتاب برای گروه سنی «الف» (پیش از دبستان) توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
کتاب «قلقلی» درباره‌ی یک دایره است. دایره‌ای که می‌گوید: «اگر من چند تکه می‌شدم، چه کارها که نمی‌توانستم بکنم.» و ناگهان قل می‌خورد و می‌افتد و چند تکه می‌شود. تکه‌های قلقلی قایق می‌شوند اما دریا طوفان می‌شود. بعد درخت می‌شوند اما باد می‌آید. بعد سنجاب، تانک، پرنده، پنجره، گل، گربه و چیزهای دیگر می‌شوند و در آخر...
قلقلی غیر از قصه‌ی جالبش وجه دیگری هم دارد. بزرگ‌ترها می‌توانند قلقلی را قیچی کنند و تکه‌های آن را جدا کنند. حالا بچه‌ها می‌توانند به کمک این تکه‌ها تمام دورانی را که قلقلی پشت سر گذاشته بسازند...

پنهان ميشويم و پيداايمان كن

قايم شدن و پيدا كردن حيوانات براي آرتين جالب بود

يك صفحه كتاب عكس حيوانات پنهان شده است و كودك بايد حدس بزند كجاها پنهان شده اند و اگر بزرگتر بود كدام حيوان پنهان شده است و بعد در صفحه بعد حيوانات ظاهر ميشه

يكي بود

در جنگلی بزرگ، کنار دریاچه‌ای کوچک، مورچه‌های سیاه با مادرشان زندگی می‌کردند، ولی همیشه در حال ترس از حملة مورچه‌های سرخ بدجنس بودند آنها هر صدایی که از نزدیک لانه شان می‌شنیدند با ترس و فریاد طلب کمک می‌کردند و با ناامیدی می‌گفتند: ممکن نیست کسی فریاد ما را بشنود، چون ما کوچک‌ترین و بی‌صداترین جانداران هستیم. ولی یکی بود که صدایشان را می‌شنید و آنها نمی‌دانستند.
در این جهان پهناور هیچ بانگ و فریادی، هر چند کوچک و ناچیز، بی‌پاسخ نمی‌ماند. این داستان زیبا، همراه با تصاویر قشنگ، این را به همۀ بچه‌ها نشان خواهد داد.

قورباغه چاه نشين

در گذشته، قورباغه ای بود که در چاهی زندگی می کرد و زندگی خوب و راحتی هم داشت. او که همیشه در همین چاه زندگی کرده بود فکرمی کرد که این چاه، همه دنیاست! یک روز، آب چاه بکلی خشکید و او مجبور شد به سوی انتهای جهان، دهانه چاه، بالا برود و… .
هر کسی که در چاه زندگی گرفتار است به نادانی خود را خوشبخت هم می پندارد. این داستان عمیق و زیبا، به همراه تصاویر شاد و جذاب، به سادگی پوچی این پندارها را آشکار می سازد.

ماكجا هستيم ؟

"در این كتاب اطلاعات گسترده‌ای همراه با عكس‌های رنگی درباره كهكشان‌ها و ستاره‌شناسی برای نوجوانان فراهم آمده است .مباحث اصلی كتاب بدین قرار است : وسعت و ویژگی‌های كیهان (فضا ـ جهان)، موقعیت كهكشان ما در جهان، صورت‌های فلكی، حركت و چرخش زمین، گرمای خورشید، علت درخشش ماه در شب، تعداد ستارگان آسمان، اندازه ستاره‌ها، علت عدم رویت ستاره‌ها در روز، تفاوت قمر با سیاره و راه شیری ."

چه ميبينيم.چه هست

آرتين يه كتاب مثل اين كتاب از انتشارات نظر داشت و اون كتابهم اينطوري بود كه بخشي از يه نقاسي و كودك ميديد و در رابطه با اون حدس هايي ميزد بعد صفحه بعد ك نقاشي نمايان ميشد و در رابطه با اون صحبت ميكرديم

راز آبگير

فیل کوچولو در وسط جنگل با بچه زرافه گرگم به هوا بازی می کرد. مرغابی با جوجه هایش توی آبگیر شنا می کرد. قورباغه هم با صدای بلند با خاله لاک پشت درددل می کرد. فیل کوچولو که از بازی زیاد خسته و تشنه شده بود رفت کنار آبگیر که آب بخورد. ناگهان فریاد جوجه تیغی بلند شد که: فیل کوچولو، خرطومت را تکان نده! مثل اینکه یک تکه از خرطومت کنده شده. فیل کوچولو ترسید و صدای ناله اش بلند شد و حیوانات جنگل آنجا جمع شدند. اما خاله لاک پشت که فهمید موضوع از چه قرار است!
تصاویر بسیار شاد و زیبای کتاب بر جذابیت داستان افزوده است.

اين پسر چه قدر كتاب ميخورد

آرتين اولين چيزي كه با شنيدن اين كتاب گفت اين بود كه ا مگه ميشه؟

كشاورز و خرس قهوه اي

پیرمردی روستایی تکه زمینی درکنار یک جنگل داشت و هربار درآن چیزی می کاشت. وقتی محصولش می رسید، آن را به بازار می برد و می فروخت و زندگی خود و خانواده اش را تأمین می کرد. یک سال بهار که پیرمرد به سراغ زمینش رفت با یک خرس قهوه ای بزرگ رو به رو شد که از جنگل بیرون آمده بود.
کشاورز برای اینکه خرس او را نخورد با خرس قرار گذاشت که محصول آن سال را با هم تقسیم کنند. خرس درطول آن فصل هیچ کمکی به پیرمرد نکرد، اما زمان برداشت محصول، ناگهان … .

نشر چيستا

چه و چه و چه یک بچه

این کتاب روایتی آهنگین از شناخت شمارورزی پایه برای کودکان خردسال از دو سالگی تا چهار پنج سالگی  است. داستان «چه و چه و چه یک بچه» روایت خرگوش خاله  است که در دشت و باد زندگی می‌کند. دشتی که در آن روباه‌های دشمن هم زندگی می‌کنند. 

خرگوش خاله آبستن می‌شود و ۹ بچه می‌زاید. شمارش این بچه‌ها با زبانی که در آن آواورزی هم هست، کودکان را با پایه زبان شماردن که از ۱ تا ۹ باشد آشنا می‌کنند؛ اما یادمان باشد که کودکان برای درک درست و نه طوطی‌وار از شمارش باید در آغاز کار هر شماره را با پدیداری که شماره بر آن نهاده شده است، یک به یک برابری یا تناظر کند.

 این بار خردسالان برابری کردن عددها را با بچه خرگوش‌ها انجام می‌دهند. ویژگی دیگر این روایت این است که هم افزودن و هم کاستن را در بستر روایتی داستانی به کودکان می‌آموزد.

دويدم و دويدم

دویدم و دویدم یک داستان قدیمی و از متل های معروفی میباشد که نسل به نسل و زبان به زبان چرخیده است. متل ها از ادبیات ارزشمند کودکان است و کوتاه و آهنگین بودن آنها و پیوندی که با بازی دارند آنها را محبوب کودکان کرده است.

این کتاب بازآفرینی از متل دویدم و دویدم است. بخش هایی از نسخه های قدیمی با زندگی امروز سازگار نیست ، در بازآفرینی این متل گاهی زبان و کارها با زندگی امروزی هماهنگ شده است.

آهنگین بودن متن به سبب داشتن ترجیع بند ، پیش بینی پذیر است و کودک را به تکرار ترقیب میکند. بعلاوه به یاد سپردن آن برای کودک آسان است و اعتماد به نفس او را در خواندن تقویت میکند.

این کتاب مناسب کودکان از یک و نیم سال به بالا میباشد.

مرغ سرخ پا كوتاه

مرغ سرخ پاکوتاه سروده پروین دولت آبادی است. مرغ سرخ پا کوتاه یک افسانه منظوم است.

بسیاری بر این باورند که مایه این افسانه منظوم از افسانه ای روسی برگرفته شده و به همه جهان گسترش یافته است. در ایران این افسانه نخستین بار از سوی پروین دولت آبادی شاعر نامدار کودکان در سال ۱۳۴۹ به نظم درآمد و با تصویرگری آراپیک باغداساریان منتشر شد.

مرغ سرخی در مزرعه به راه می افتد و دانه ای به رنگ طلا می یابد. او از همه جانوران مزرعه، سگ، گربه و اردک می خواهد که به او کمک کنند تا این دانه را بکارد. هیچ یک حاضر به همکاری با او نمی شوند. به هنگام درو باز دست یاری دراز می کند و دوباره  با پاسخ های منفی آن ها رو به رو می شود. به همین شکل مرغ به تنهایی نان را به آسیاب می برد، گندم ها را آرد می کند و نان می پزد. در پایان که نان آماده شد، جانوران نان می خواهند. مرغ یادآوری می کند که چون به او در تهیه نان کمک نکرده اند،‌ این نان تنها سهم جوجه هایش خواهد بود.

شاعر در این منظومه گوهر هستی، ‌کار، کوشش و همکاری را ستوده و تنبلی را نکوهش کرده است. او در لا به لای این داستان منظوم فرآیند تهیه نان را نیز برای کودکان بازگو می کند.

این داستان منظوم بار دیگر با تصویرگری پرستو حقی با رنگ های شاد و درخشان در سال ۱۳۹۳ از سوی موسسه پِژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده است.

مخاطب این کتاب تصویری پیش بینی پذیر کودکان پیش دبستانی و سال های نخست دبستان هستند. به خانواده ها و مربیان پیشنهاد می شود که این داستان منظوم را در جمع کودکان بلند بخوانند. تکرار برخی از بندها کودکان را به همراه شدن با خواننده کتاب تشویق می کند. کودکان موسیقی و آهنگ داستان را دوست دارند. پس از خواندن داستان مربیان می توانند این داستان را با کودکان به نمایش در آورند.

محراب قلم

دايره المعارف كوچك من(چند عنوان داره)

 از روزي كه از نمايشگاه برگشتم هر روز چندين بار ميخواد كه براش بخونم و تصميمي گرفته آتش نشان بشه

انتشارات فني ايران

 مامان  همیشه دوستم داره

.

روز زمین پاک

بازیافت در مغازه پدربزرگ

گام

اگر باغ وحش دست من بود.

 توی باغ وحش هایی که تا به حال دیده اید، شیر و ببر و پلنگ و از این جور حیوانات دم دستی و معمولی پیدا می شود. اما اگر به باغ وحش دکتر زیوس سری بزنید موجوداتی می بینید که به عمرتان ندیده اید

تو خوندن اين كتاب  آرتين خيلي به تصاويرش توجه ميكرد و كلي كلمه هاي جديد شنيد شب كه پدرش اومد ازش خواست با بلوك هاي فيل عجيب درست كنند و دوباره خواست كتاب و باهم بخونن

شاه لاک پشت ها و یک قصه دیگر

شاه لاک‌پشت‌ها» شامل دو داستان است، داستان نخست درباره لاک‌ پشتی به نام برتل، پادشاه لاک‌ پشت‌هاست که فکر می‌کند پادشاه هرآنچه می‌بیند، درست است.

 

نشر چكه

كلمات براي اذيت كردن نيستند.

همه ما بارها از کودکانمان حرف‌هایی شنیده‌ایم که بد یا آزاردهنده بوده‌اند. چه چیزی پشت این حرف‌های آنهاست؟ اغلب احساس خشم، غم، عدم پذیرش، سردرگمی و ترس. درست مانند ما بزرگترها. ولی همه ما می‌توانیم یاد بگیریم که حرف‌هایمان را عاقلانه انتخاب کنیم. مهم‌تر اینکه اگر با حرف‌هایمان کسی را رنجانده‌ایم می‌توانیم عذرخواهی کنیم.

ميكروبها براي پخش كردن نيستند

کتاب «میکروب‌ها برای پخش کردن نیستند!» اثری آموزشی و غیرداستانی است و با بهره‌گیری از تصاویر گویا و فعالیت‌های عملی آموزش‌هایی درباره بهداشت فردی در اختیار کودکان قرار می‌دهد؛

نظر

 

گرگي در قفسه لباس

 

گرگ در قفسه ی لباس داستان ساده ای دارد و موضوع آن برگرفته از دنیای کودکی است. ماجرای این کتاب درباره ی پسر بچه ای است که می ترسد گرگ به خانه شان بیاید. نویسنده، با تاکید و تمرکز روی موضوع ترس از ناشناخته ها در کودکان، تلاش کرده است شرایطی ایمن را، در قالب داستان، فراهم کند تا مخاطب با موضوع ترس روبه رو شود. بله، بالاخره گرگ به خانه ی پسر کوچولوی داستان نیره تقوی می آید، او با ترسش روبه رو  می شود، ودر نهایت، اعتماد به نفس پیدا می کند. پدرها و مادرها می توانند این کتاب را برای بچه های دو تا شش سال بخوانند. رویکرد روان شناسی و تربیتی نویسنده، در این داستان، به رشد شناختی کودکان کمک می کند و آن ها امنیت و عشق را تجربه می کنند. هم چنین، دوستی پسر بچه با گرگی که از توی کُمد لباس بیرون می آید شرایط شادی بخشی را فراهم می کند. جدا از متن، گرگ در قفسه ی لباس از نظر قطع، چاپ، تصویرگری و صحافی نمونه ی خوبی در میان کتاب های تالیفی است. تصویگری های خانم تقوی زیبا، زنده  وجان دار است و کودکان به راحتی با آن ها ارتباط برقرار می کنند. گسترده ی تصاویر این کتاب شامل بخش های مختلف خانه است: از اتاق خواب تا آشپزخانه. نویسنده/ تصویرگر، با توجه به خط داستانی، در تصویر کردن حالت های هیجانی و القای حس حرکت و پویایی دو شخصیت گرگ و پسر بچه به خوبی عمل کرده است؛ برای همین، تصویرگری کتاب برای کودکان جذاب و سرگرم کننده خواهد بود. متن داستان برای تمرین روخوانی دانش آموزان کلاس اول و دوم دبستان هم مناسب است.

رنگهاي آفتاب پرست

آفتاب پرست به هر کجا می رود به همان رنگ در می آید. او دیگر از این وضع خسته شده، چون هیچ کس نمی تواند او را ببیند. امّا دیگر جانوران جنگل دوست دارند که مانند آفتاب پرست رنگارنگ باشند.

آفتاب پرست به کمک رنگ گل ها حیوانات را رنگ می کند. امّا پس از مدتی جانوران شروع به شکایت می کنند چون زندگی آن ها به هم ریخته است، به خاطر تغییر رنگ، نه می توانند پنهان شوند، نه می توانند غذای خود را به راحتی تشخیص دهند وگناه این مشکلات را بر گردن آفتاب پرست می اندازند. او را تهدید کرده و دنبالش می کنند تا تنبیهش کنند. در آخرین لحظه که آفتاب پرست خود را در یک قدمی پرتگاه می بیند، با بارش باران همه رنگ های حیوانات شسته می شود و همگی به زندگی عادی خود برمی گردند و او نجات پیدا می کند.
کودکان همچون شخصیت های این داستان دمدمی مزاج هستند و بدون توجه به شرایط خود دوست دارند مانند دیگران باشند. این داستان به کمک تصاویری با رنگ های شاد و زنده به کودکان می آموزد که وجود هر چیز دلیلی دارد.

پ.ن:اين بخشي از خريد هاي من بود و البته دوسه تا از كتابها هديه اي بود از طرف پسر عموي ارتين توضيحات هر كتاب از سايت هدهد و سايت هاي ديگر مربوط به كتاب است تا راهتر بتونيد انتخواب كنيد

پسندها (3)
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (15)

مامان آروین(مهناز )
24 اردیبهشت 94 10:44
سلام زینب جان دستتون درد نکنه خیلی کتابها عالی بودن
مامان آروین(مهناز )
24 اردیبهشت 94 11:07
ببخشید زینب خانم شما پست قبلی خیلی بیشتر از این کتاب معرفی کرده بودید اون کتابها توی نمایشگاه نبودند یا اینکه از خریدشون منصرف شدین ؟ برای خودتون چه کتابهایی خریدید ؟
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام كتابهايي كه تو انتشارات مختلف نوشتم كتابهاي يبود كه اون انتشارات داشت و من لازمشون داشتم و بقيه و نداشت و جاهايي كتاب جديد خريدم البته انتشارت شهر تاش كتاب هميشه دوستت دارم و نخريدم و انتشارات ديبايه من تو نمايشگاه پيدا نكردم و انتشارات حوا هم كتابهايي كه ميخواستم نداشت و انتشارات ديگه هم ترجيح دادم بعدا براي آرتين خريد كنم ولي ليستم سر جاشه جاي ديگه ديدم احتمال زياد ميخرم براي خودم در زمينه رفتار با كودك دوتا كتاب از نشر صابرين خريدم (كليدهاي پرورش هوش عاطفي در كودكان و نوجوانان . کلیدهای پرورش هوش اخلاقی در کودکان و نوجوانان.اولي و قرض گرفته بودم و خوندم و ديدم لازم دارم تو كتابخونه داشته باشم و دومي و هنوز نخوندم و دوست داشتم بيشتر در رابطه با هوش اخلاقي بخونم و بدونم) من كتاب زياد براي خودم نميگيرم و بيشتر امانت ميگيرم از كتابخونه يا دوستان ميخونم و اگر كتابي خيلي برام جالب باشه و كارآمد ميخرم و به دوستام قرض ميدم
مامان زهره
24 اردیبهشت 94 23:26
خیلی لطف کردی زینب جان این همه رو نوشتی عزیزم منم کنجکاو شدم در رابطه با هوش اخلاقی بدونم کتابی به این مضمون ندیده بودم من علاوه بر اینکه واسه مرسانا هر دو سه ماه اینترنتی کتاب میخرم واسه خودمم میخرم البته خیلی کمتر میشه بگی از کدوم انتشارات خریدین؟ یک سوال ؟ شما هر کتاب رو تا زمانی که خود ارتین تمایل داشته باشه میخونید ؟ تازه گی ها مرسانا زود از کتاباش خسته میشه و من مجبورم یک کتاب جدید از کتابخونه اش انتخاب کنم یعد از یکی دو هفته دوباره سراغ کتابهای قبلیش میرم و با یک شیوه جدیدتر واسش میخونم ولی خیلی استقبال نمیکنه اخه اینجوری ورشکست میشم بخوام هر ماه کتاب بخرم اونم اینترنتی
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام.گفتم انتشارات صابرين من كتابهارو همشون و در اختيار آرتين نميذارم البته تو چند روز گذشته به دلايلي خونه نبودم و پسر به همراه پدر منبع كتابهارو پيدا كردند و كلي كتاب جديد الان در اختيارشه يه طبقه از كتابخونه مخصوص كتابهاي آرتين ه و هر هفته ده تا كتاب تو كتابخونه ميذارم و بعد كتابهارو جابجا ميكنم بعضي وقتها تو هفته دو دفعه كتابهاي كتابخونه تغير ميكنه و اون انتخاب ميكنه براي خوندن كتاب كدوم كتاب و بخونيم و تو يك هفته شايد بيشتر از بيست بار يه كتاب و بخونيم (ما تايم زيادي از روزمون به كتاب خوندن ميگذره)و اون خسته نميشه از كتابها البته ميدوم چه نوع كتابي و تو هفته براش بدذارم كه به دردش بخوره و اينكه تو اون هفته حول چه چيزي درگيره منم سعي ميكنم كتابهارو با توجه به حالش انتخاب كنم در رابطه با مرسانا شايد بايد مدل خوندن كتاب عوض بشه و يا اينكه كتاب و خودش بخونه و يا اينكه از كتاب به عنوان نمايشنامه استفاده كرد و شخصيت هاي كتاب و با كاغذ درست كرد و اگر داستان و بلده ميشه داستان و از زبان اون ببيني و بشنوي اين و ميتوني براي خودت يه سوال پيش بياري كه اينكه از يه كتاب كه باراها خونده شده چه استفاده هاي ديگه ميشه كرد؟نهايتا عضو شدن تو كتابخانه و يا اينكه امانت گرفتن از اطرافيان ميتونه كمك كنه
مامان زهره
25 اردیبهشت 94 14:16
ممنونم که کمک کردی منم همه کتابها رو در اختیار مرسانا نمیزارم تو یک طبقه کتابهایی که میتونه خودش انتخاب کنه و مابقی کتابها رو جمع میکنم و هر چند روز یکی دو تا رو واسش تو کتابهاش میزارم و خودش از دیدن کتاب جدید کلی ذوق میکنه ما هم در روز خیلی کتاب میخونیم واسه همین فکر میکنم خسته میشه البته بعضی کتابهاشو روزی چند بار میخونم و هنوزم خسته نشده همیشه دوست داره شنونده باشه گاهی میگم مرسانا واسه مامان بخونه میگه نه مامان این هم بگم مرسانا هنوز کامل حرف نمیزنه واسه همین من دستم یک خورده بسته است ولی این که شخصیت های داستان رو درست کنم فکر جالبیه من یک مدت میخواستم کتابهایی که خراب شدن و عکساشو بچینم و یک کاغذ دیواری درست کنم ولی فکر کردم بد اموزی داشته باشه
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام دوبارهما قبل از کتاب خوندن یه بازی میکنیم مخصوصا برای کتابهای جدید که آرتین از روی جلد حدس میزنه کتاب چه موضوعی داره و این بازیمون برای همه تصاویره که هر جایی میبینیم اینکه آرتین از داستان تصاویر برام بگه هم برای من هم برای آرتین لذت بخشه و از طرفی برای خلاقیت و دایره لغاتشم خیلی خوبه و میتونی این بازیهم بکنی
zahra
26 اردیبهشت 94 0:10
سلام دوستم وبلاگ خیییییلی جالبی داری واقعا خوشم اومد شما این خلاقیت ها رو از کجا یاد گرفتی خیلی خوب با آرتین بازی میکنی واقعا خوشم اومد دوست دارم اگه امکانش باشه ازتون بیشتر بپرسم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام ممنون از تعريفت و خوشحالم يه دوست جديد پيدا كردمميتوني همينجا سوالات و بپرسي من تا اونجا كه ميتونم جوابت و ميدم
مامان كيان
27 اردیبهشت 94 13:43
ممنون. خداروشکر یه دوست مهربون گلچینی از لیست کتابهاتون رو برای ما خریده و پست کرده البته هنوز بدستمون نرسیده ولی کلی ذوقشو دارم. راستی ممنون از پیغامت. اشکالی نداشت عمومی هم نظر میزاشتی شاید بدرد یکی مثل من بخوره. پیشنهاد خوبیه ولی فوق العاده باید رو خودم کار کنم که اون لحظه بتونم به خودم یاداوری کنم و بلافاصله عکس العمل نشون ندم.
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خداروشكر.خواستن توانستنه
شادی
27 اردیبهشت 94 15:56
سلام عزیزم. زینب جان ممنون که این همه وقت گذاشتی و کتابهاتون رو معرفی کردی. برای من خیلی مفید بود.
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خداروشكر به دردتون خورد
مامان آروین(مهناز )
28 اردیبهشت 94 9:09
سلام ممنونم از اینکه وقت گذاشتید و به سوالام پاسخ دادید من چند تا از کتابهایی رو که نمایشگاه کتاب سال گذشته معرفی کرده بودید رو هم تهیه کردم مثل معمای انگشتی اردی - دستها برای زدن نیستند - داستانهای شیمو ولی کتابهای فرانکلین هنوز نتونستم بگیرم یعنی پیدا نکردم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
مثلا كتاب دست ها براي زدن نيست ما براي خوندنش يه وقت فكر ميكرديم بقيه اعضاي بدنمون به درد چيا ميخورن و باهاشون چه كارا ميكنيم و ويا روي انگشتهاي آرتين و خودم با خودكار چشم و دهن و حالت هاي مختلف صورت و ميكشيدم (اداي اون عكس كه تو انگشتا عروسك انگشتي داره)و باهم بازي ميكرديم خوندنمونم اينطوري پيش ميبرديم
مامان آروین(مهناز )
28 اردیبهشت 94 9:32
راستی یک سوال دیگه آرتین چقدر میخوابه ؟ اصلا خواب بعد از ظهر خوبه یا نه ؟ تازگیها آروین عصرها خیلی میخوابه و این منو نگران کرده اصلا توی زمستان نمی خوایبد ولی بعد از عید همش عصرها میخوابه
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
آرتين كم خوابه و فقط براي شب ميخوابه البته روزهايي كه واقعا خيل خييلي خسته باشه يك ساعت تا دو ساعت ميخوابه خواب خيلي براي رشد بچه ها خوبه و بهار هم هميشه با خواب همراه اگر خودش تمايل داره براي خواب و شما مجبورش نميكنيد بخوابه بذاريد بخوابه البته نميدونم آروين چكاپ كلي دوسالگي و داده يا نه اگر فكر ميكنيد خواب زيادش غير عاديه با دكترش مشورت كنيد
مامان تسنیم
29 اردیبهشت 94 9:13
زینب جان سلام ممنون از راهنمایی های خوبت من هم دو تا انتشارات خوب معرفی کنم؟ 1- با فرزندان: کتابهای غاز کوچولو و ... واقعا کتابهای خوبی داره 2- انتشارات تیمورزاده : کتابهای مراقب باشیم (در شهر، در خانه و...)
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام.ممنون از سهيم شدنتون من كتابهاي غاز كوچولو و قبلا تو وبلاگ معرفي كردم
مامان امیر عطا
1 خرداد 94 22:43
ممنون مامان زینب..
سپیده
2 خرداد 94 8:17
سلام. با تشکر از نظرتتون ولی ای کاش نظرتون رو خصوصی نمی زاشتید تا مادرهای دیگه می تونستن بخونن. عرضم به خدمتتون به 2 تا رواشناس کودک و بالینی در این خصوص تست ها صحبت کردم و این تست ها که متاسفانه در سایتهای ایرانی به ندرت دیده می شه در بعضی از مدارس و پیش دبستانی ها در جلسات مشاوره از کودکان گرفته می شه. و برای کاربران گذاشتیم تا با نحوه این تست ها آشنا بشن. اگر دقت کرده باشید در انتهای هر تست جوابی مبنا بر باهوش بودن و یا کند ذهن بودن کودک ارایه نمی شود و بعد از گذاشتن ایمیل کارشناسان شما را راهنمایی می کنند.
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام ممنون از جوابت.ولي در كل با گرفتن اين جور تست ها موافق نيستم كاش به جاي بررسي بهره هوش بچه ها بيشتر تلاش ميشد براي كودك متعادل پرورش دادن تو همه زمينه ها
مامان آروین(مهناز )
20 خرداد 94 9:19
سلام زینب جان تولد 3 سالگی ارتین جون مبارک باشه عزیزم خیلی هواسم بود که همون روز بیام تبریک بگم ولی متاسفانه اون روز نت نداشتم ببوس روی ماهشو خیلی دوستتون دارم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام ممنون عزيزم
مامان امیر عطا
21 خرداد 94 0:44
سلام..عزیزم تولدت مبارک.
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام ممنون
نسیم
31 خرداد 94 8:34
سلام زینب جان خیلی دوست داشتم روز تولد آرتین بیام و تبریک بگم و از قبل هم مواظب بودم یادم نره ولی متاسفانه از دستم رفت الان سه سالگی آرتین رو تبریک میگم سه ساله شدنش چه حسی داره زینب؟ من خیلی منتظرم تا پسرم عاقل بشه و با هم رد و بدل حرف و عاطفهء کلامی داشته باشیم عکس نوزادی آرتین رو نگاه میکنم و الان مرد سه سالمون چقدر بزرگ شده ماشالله ببوسش از قول من
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام ممنون از اينكه يادتون بود و انشاله بالندگي پسر كوچولوتو ببني عزيزم