آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 22 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 30 روز سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

جمع کردن وسایل

1396/8/6 9:23
861 بازدید
اشتراک گذاری

وسایلت و جمع کن !
خیلی وقت ها شده از آرتین خواستم که وسایلی که ریخته و جمع کنه و الان که وظیفه جمع کردن اتاقش با خودشه( یعنی اگر جمع نکنه من جمع نمیکنم البته شده از من بخواد کمکش کنم و منم‌کمکش میکنم اما معمولا چون بازی و میارم وسط خودش فعال تر از من اتاقش و جمع میکنه )
شرایطی و فراهم کردن که راحت تر وسایلش و جمع کنه، از چندتا سبد،جای کفش و کارتن و لوله های دستمال کاغذی برای اینکار استفاده‌ کردم.
هر چیزی برای خودش جایی داره مثلا وسایل کاردستی تو سبد تو طبقه مشخص وسایل نقاشی همینطور و ....

برای خرید سبدها خودش و بردم‌و برای رنگشون و سایز سبدها نظر میداد.

لوله های دستمال کاغذی که رنگ کرده بود و به‌هم چسبوندم و شد جای مداد رنگی ها

جعبه هارو با نقاشی هاش کادو کردم_البته با اجازه_ که جلوه‌ قشنگ و مرتب تری داشته

اینکه هر چیزی جایی برای خودش داشته باشه و محتویات هر سبد یا باکس_با نقاشی یا عکس گرفته شده از محتویات_ مشخص شده باشه علاوه بر اینکه به آرتین کمک میکنه، برای جمع کردن گیج نشه راه خوبی برای آشنایی اون با مفهوم طبقه بندی بوده

در آوردن وسایل از جعبه ها و گذاشتنشون‌ تو سبدهای مختلف این کمک وکرد که موقع جمع کردن راحت جمع کنه و گیر چیدن و مرتب گذاشتن نباشه مثلا ماشین هاش اگر میخواست تو کمدش بچینه زمان بیشتری صرف میکرد تا جمع بشن الان تو یک سبد بزرگ میریزه و خیلی سریع اتاقش مرتب میشه

استفاده از وسایلی مثل لوله دستمال کاغذی و کارتن کمک میکنه چند قدمی از همیشه مصرف کننده و خریدار بودن فاصله بگیریم و به کارایی دیگر وسایل هم فکر کنیم.

میتوان از سه سالگی با کودک در رابطه با جمع کردن گفتگو کرد و از او بخوایم چیزهای کوچیک اتاقش و جمع کنه مثل توپ ها

شروع فعالیت جمع و جور از سه سالگی
#جمع_جور
#ریاضی_در_بستر_زندگی
#مشارکت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

مامان كيان
27 آبان 96 12:17
بعد مدتها اومدم اینجا و خوشحال شدم بروزترین پست مال شما بود. ممنون از ایده های خوبت و انرژی مثبتی که همیشه ازت میگیرم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام عزیزم ممنون از انرژی شما انشالله که مواردی که بیان‌میکنم‌مورد استفاده قرار بگیره