آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 20 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 28 روز سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

بازي بازي تند تند بازي

1393/10/22 12:22
2,150 بازدید
اشتراک گذاری

سلام پسر عزيزم .خداروشكر ميكنم آنقدر وقت دارم كه لحظه لحظه بودنت را حس ميكنم

شمال بالاي درخت پرتقال .كمك در چيدن پرتقال ها

درست كردن بيسكوئيت(دست ورزي و خلاقيتآرام)

روي تخه وايت برد خونه عكس وسايل لازم و برات كشيدم و اندازه هاي مورد نياز براي درست كردن بيسكوئيت

مواد لازم براي بيسكوئيت كره اي:كره 100گرم.شكر120گرم.آرد145گرم.تخم مرغ يك عدد.نمك خيلي كم

مواد لازم و از روي عكسي كه كذاشتم آماده كرديم

روي ترازو آشپزخونه با ماژيك اون مقدار ي كه ميخواستم و علامت گذاشتم و گفتم مامان من 120گرم شكر ميخوام و آنقدر شكر بريز تا برسه به اين علامت و شما شروع كردي شكر ريختن

كره و شكر و قاطي كردي و تخم مرغ زدي و گفتي با دستم هم بزنم گفتم بايد بري دستت و بشوري و بياي ورز بدي (خودت ميري چراغ دستشويي با هرچيزي كه دم دستت باشه(كنترل.ماشين و ..)روشن ميكني و ميري روي چهارپايه و دستات و با مايع ميشوري و خشك ميكني مياي ) و اومدي يكم هم زدي و با الك ارد و الك كردي و ورز دادي و تا يه خمير درست شد و با هم مشتزديم چنگ زديم -تو بازيمون براي چنگ زدن ميگفتم بابابابا و براي مشت زدن ميگفتم بي بي بي و گوش ميدادي و انجام ميدادي- بعدم با وردنه صاف كردي و البته زياد نتونستي نازك كني خمير و قالب زديم و بعد روي ماهيابه گذاشتم تا خوب بپزه(كمتر از  دقيقه اماده شد)

پ.ن:اين بيسكوئيت هر چه نازك تر باشه بهتره البته ما از خوردنش خيلي لذت برديم

بازي با اشكال

مدتيه داريم اشكال هندسي تو بازيمون مياريم و البته خيلي وقت بود كه نامشونو با كمك  پازل اشكال ياد گرفته بودي  من يكم جنبه هيجان بازي و بيشتر كردم و البته تقويت هماهنگي چشم و دستم و تو نظرم بود

روش بازي:يه توپ ميدم دستت و ميزني به هدفها و ميگم كجا خورده يكم تقويت مهارت هاي رياضي هم داره مثلا هورا خورد تو مربع قرمز بالا سمت راست و ...

پ.ن:من چسب هاي رنگي از ابتداي خيابون فردوسي از سمت ميدون امام خريدم و ولي امتحان كردم با چسب كاغذي سفيد هم ميشه چسبوند و با مداد شمعي يا ماژيك و مداد رنگي رنگش كرد

اينم يه مدل ديگه بازي با اشكال كه اشكال و روي مقوا در آوردم و با نخ دو طرفش و به ديوار آويزون كردم آرتين خودش دور دايره و مثلث و رنگ كردهچشمک

هم رنگ و ميگم هم شكل و با موشك (انواع موشك )و توپ و .. پرت ميكنه

خمير بازي

هنوز تو بازيهامون از برگ هايي كه تو پائيز جمع كرديم مياريم روزي شما  تو خمير بازي گفتي الويس بسازيم(خارپشت يكي از شخصيت هاي كتاب داستانت)

من براي خودم ساختم و شما براي خودت(معمولا كمتر پيش مياد چيزي بكشم يا بسازم اما اگر آرتين بخواد براش انجام ميدم با اين شرط كه مامي براي خودش درست ميكنه شما براي خودت)

اون سياهه و شما درست كردي و نارنجيه و من و وسطيشو با هم

بعد رفتي و برگ هارو آوردي و ريختي روشون گفتي رفتن بخوابن

بازي با لگو

مخصوصا ااز اين بازي ها كه بايد هدفي توش بزني و دووووست داري

ديروز اين راه و ساختم گفتم توپ و توش قل بده خيلي از تلاشت و كارهات خنديديم و كلي بازي كرديم و آخرش رسيديم به برج ساختن

 وقتي برجت دو مرتبه ريخت  گفتي روي زمين بسازيم و افقي فقط مكعب مربع هارو انتخاب كردي و گفتم ميتوني تو برجت رنگ هارو بذاري كنار هم و طبقه هاي هم رنگ بسازي همه و ميپرسيدم الان آبي و كجا بدارم چطور بره پيش دوستاش و بلوك هارو ميكشيذي عقب تا همه كنار هم بمونن و بعد لگو هاي همرنگ اومدن تو بازيمون پرسيدم چكار كنيم جاي زيادي نگيرن ؟ باهاشون كناري هارو هر رنگ و خودت درست كردي

آب و هوا

گفته بودم داريم پروژه زمستان و باز ميكنيم اين يكي از فعاليت هامونه: انواع آب و هوايي كه ممكنه داشته باشيم و روي مقوا درست كردم و صبح پرده و ميزنيم كنار با ديدن آسمون چك ميكنيم امروز هوا چطوره و با گيره لباس يه فلش درست كردم و گيره و ميذاري روي اون هوا و البته كمي هم در رابطه با لباس هايي كه بايد بپوشيم صحبت ميكنيم

بدون شرحخندونک

 

پسندها (3)

نظرات (8)

مامان زهرا
24 دی 93 18:35
عااااااالی بود
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون
مامان كيان
25 دی 93 11:34
لذت میبرم از این همه حوصله مامانی. آرزو داشتم دو سه روز تو هفته حداقل تو خونه بودم و وقت بیشتری برای بازی و خنده با پسرم. وقتی میام خونه انقد خسته ام که نهایت به یک بازی ختم بشه تازه اگه روزهایی باشه که بموقع برسیم خونمون. ولی از اینکه برای همون روزهای پرحوصلگی هم برامون ایده میزاری یک دنیا ممنون. کاش حداقل تهران بودیم و پسرامون فرصت دوشت شدن باهم رو پیدا میکردن. راستی ممنون که احوالپرسم بودی دوست مهربون
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام ممنون از لطفی که همیشه به ما داری منم دوست داشتم کیان عزیز و از نزدیک میدیدم و با آرتین آشنا میکردم
فهیمه مامان فاطمه
25 دی 93 19:30
مثل همیشه بی نظیر بود ماشالله . ایده ی وزن کردنتون تو حلقم دلم خیلی براتون تنگ شده کاش بشه دوباره همو ببینیم .
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
عزیزم امیدوارم با فاطمه گل اجرا کنی و لذت ببری و اینکه اینم یه مدل آوردن ریاضی تو زندگیهاستادی میگفت ریاضی تو زندگی جریان داره
مامان زهره
26 دی 93 16:27
خیلی خوب بود چه خوبه که آب و هوا رو ملموس به آرتین نشون میدید من از روی تصویر و کتاب و این جور چیزها باید به دخملی نشون بدم مرسانا باد رو خیلی خوب میفهمه از بس تو شهر ما باده
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
پس شما خیلی میتونید استفاده کنید ازبادی که تو شهرتون میوزه،فرفره،بادبادک و .. بسازید
شادی
27 دی 93 11:03
ای جانمممم. خیلی عالی بود. مخصوصا از اون نشانگر آب و هوا.
مامان آروین(مهناز )
1 بهمن 93 10:34
مامان کیان جون هم دقیقا حرف دل منو زد اینقدر خودمون رو درگیر کار کردیم که وقت برای لذت بردن از دنیای کودکی تنها فرزندمون رو نداریم ولی شما کارتون خیلی عالیه خوش به حال آرتین
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان زهره
1 بهمن 93 23:00
مرسی عزیزم راستی از پیشنهادت واسه ساختن بادبادک و فرفره ممنون هر چند واسش فرفره درست کردم اما بادبادک بلد نیستم باید یاد بگیرم
مامان ایلحان
5 بهمن 93 0:30
سلام زینب جان مثل همیشه عالی منم چند تا بازی در مورد اشکال کشفیدم اگه فرصت بشه میذارم و ایده اب و هوا عالی بود
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام انشالله بذاری و استفاده کنم