آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 29 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 6 ماه و 6 روز سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

کارگاه مادر و کودک

1392/9/25 22:53
689 بازدید
اشتراک گذاری

پسر گلم با بهتر شدن حال شما امروز شال و کلاه کردیم و رفتیم خانه کودک تا یکم با دوستهای همسنت بازی کنی.

بعد از تعویض لباس و خداحافظی مختصر مفید با شما بدون دردسر رفتی داخل اتاق پیش مربی و در جواب سلام مربی یه چیزی تو مایه های سلام تحویل مربی دادی(س َ آآآآآآم)(داریم رو کلمه سلام و خداحافظی تو خونه کار میکنیم و وقتی میریم جایی باید با صدای بلند سلام کنیم و وقت خداحافظی هم بای بای میکنیم و آرتین برای همه بوووووس میفرسته) 

اول از همه رفتی سراغ سرسره و خیلی سریع پله هاشو رفتی بالا  و دوست نداشتی مربیت دستت و بگیره و خدارو شکر خانم مربی به این حس استقلالت احترام گذاشت و خودت سر خوردی اومدی پایین.(یعنی این عشق بالا و پایین رفتن از سرسره اونم به تنهایی منو کشته)

خانم مربی یک وسیله ای آورد مثل تونل و از شما خواست از داخلش رد بشین  یکی از بچه ها که از شما دو ماه بزرگتره رفت داخلش و با دیدن اون بچه  که از اونور تونل اومد بیرون به وجد اومدی و شما هم وارد تونل شدی و وقتی اومدی بیرون برای خودت دست میزدی و پیش مربیت ایستادی و هر بچه ای که میاومد بیرون براش دست میزدی

خلاصه بدون من کلی بازی کردی .فقط دو سه بار اومدی دم در اتاق و اسباب بازیتو به من نشون دادی و با تاکید من که باید بری تو اتاق بازی کنی دوباره میرفتی داخل اتاق بازی.

بازی های  گروهی در ادامه مطلب..

 

در این جلسه هم در ابتدا شعر (ما کلیم ما سنبلیم) رو خوندیم و بعد به صورت دایره نشستیم و مربی به هر کودک دوتا چوب کوچک داد و از ما خواست نوبتی دستهای کوچولومونو بگیریم و شروع کنیم این شعرو بخونیم:

شعر سلام.(در تمام مدت خوندن شعر دست های بچه تو دستمونه و چوب هارو به هم میزنیم)

من در حالی که دست آرتین و گرفته بودم و چوب هارو به هم میزدم میگفتم سلام سلام

مادرهای دیگه جواب میدن سلام سلام

من به آرتین اشاره میکنم و میگم سلام به من

مامان ها میگن سلام سلام

من به بچه ها اشاره میکنم میگم سلام به تو

مامان ها میگن سلام سلام

میگم سلام به همه و دست های آرتین از هم باز میکنم و مامان ها میگن سلام سلام.بعد من همنطور که چوبهارو به هم میزنم ادامه میدم اسم من آرتینه .مامانها بلند میگن سلام آرتین وبراش دست میزنند این کارو تک تک مادرها با بچه هاشون انجام میدن .

بازی بعدی همونطور که نشستیم سه تا توپ رنگی(قرمز و آبی و زرد) میگیریم و شعر یه توب دارم قلقلیه و رو میخونیم و به هر رنگی که میرسیم توپ و میدیم دست بچه و باهاش دستشو تکون میدیم و وقتی هم که میگیم میزنیم زمین هوا میره باید توپو محکم بزنیم زمین(آموزش غیر مستقیم رنگ ها )

بازی سوم که اونم نشسته بود اتل متله توتوله خودمونه با یک متن جدید که بعداً متنش و میذارم وباید مامان ها و لچه ها همونطور دایره ای که نشسته بودیم پاهامونو دراز میکردی و  بچه ها باید روی پای خودشونو بغل دستیشون میزدندو  ما برشون شعر و میخوندیم و اول یک پا جمع میشد و بعد پای دوم و بعد با شمارش مربی خیلی سریع پاها دوباره باید صاف میشد.

در آخر هم نقاشی با آب رنگ و امتحان کردند و چشم چشم دو ابرو میخوندیم اما  برای کشیدیم دست بچه هارو نمیگرفتیم و خودشون باید خط خطی میکردن و براشون چیزی نمیکشیدیم.

پ.ن:ی پیشنهاد برای دوست های خوبم من شعرهایی از ناصر نظرو گرفتم و برای آرتین در طی روز میذارم گوش بده (در راستا تقویت حس شنیداری بچه آهنگ گذاشتن براشون خیلی مفیده )دوست داشتین مجموعه شعرهاشو از فروش گاه های کودک تهیه کنید و یا از اینجا قسمت هایی از شعرهارو دانلود کنید(ناصر نظر)..

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

مامان كيان
26 آذر 92 8:29
چقدر خوشحالم كه شما گل پسرو سالم و سرحال ميبينم. يه خدا قوت حسابي هم براي شما مامان زينب جون. هيجده ماهگي آرتين جون هم مبارك. مرسي كه باز از تجربه هاي كارگاه برامون نوشتي من هم سعي ميكنم تا جايي كه ميشه اينارو براي كيان تو خونه اجرا كنم شايد اثرش از كار گروهي كمتر باشه ولي از هيچي كه بهتره. انشالله كه هميشه سالم و خوش باشين.
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
انشالله بتونم بقه روزها هم شرکت کنیم و بنویسم..حتماً برای کیان عزیز میتونه مفید باشه آرتین بازو بسته رو تو همین شعر عمو زنجیر باف یاد گرفته
خاله ی آریسا
26 آذر 92 9:07
مامانی عکسای آرتین رو هم برامون بذار
مامان تینا و رایان
26 آذر 92 19:09
این سری چه بازیهای خوبی کردین..ممنون بابت لینک دانلود ...کارهای سودابه سالم و ناصر نظر بی نظیر هستن..سودبه سالم رو هم براش بگیر...اینجا هم لینک دانلودش رو گذاشته http://dvd9.niniweblog.com/post34.php
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان گلشيد
30 آذر 92 8:45
واي عزيزم خيلي خوبه ممنون بابت لينك اميدوارم هميشه خوب و خوش باشي گلم يه عالمه بوس و بغلم واسه آرتين نفسي
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خواهش میکنم دنبال یه لینکم که بشه کامل دانلودشون کرد .آخه اهنگ ها نصفه است و حتماً اینجا آدرسش و میذارم
مامان گلشيد
30 آذر 92 8:52
پاييز ثانيه ، ثانيه مي گذرد يادت نرود اين جا كسي هست كه به اندازه تمام برگ هاي رقصان پاييز برايت آرزواي خوب دارد. عمرت يلدايي، دلت دريايي، روزگارت بهاري يلداي خوشي داشته باشي
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم یلدای شما هم بخیر