آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

چقدر به لحظه ها حضور دارم؟

1396/11/15 10:14
542 بازدید
اشتراک گذاری


علاقه جدید پسرک ماشین و تعمیراتشه الحمدالله به لطف پدربزرگ هر از چندگاهی شرایطی فراهم میشه تا پسرک با عوض کردن‌لنت، جابجا کردن چرخ های ماشین، چک‌کردن زیر ماشین، اجزای داخلی ماشین و ... با قطعات ماشین و کاراشون آشناتر بشه البته این فعالیت ها هیچ کدوم با برنامه ریزی قبلی نیست و زمان هایی که در حیاط مشغول بازی هستند گه گاهی مکانیکی هم میکنند.
چند شب پیش پدر و پسر برای خرید بیرون رفتند و آرتین با دست ها و صورت کثیف و روغنی وارد خونه شد و لباسی که تازه پوشیده بود کاملا سیاه شده بود،قبل ترها یک بار به آرتین گفته بودم که لباس هاش و روغنی نکنه وبا دیدنش دم در ناراحت شدم و بازوهاشو خیلی آروم گرفتم و با انداختن گره تو ابروهام میدونستم لحنم برای پسرک تند خواهد بود،تو چشماش نگاه کردم و بهش گفتم آرتین گفته بودم دوست ندارم شلوارت مثل قبلی کثیف و روغنی بشه و آرتین که با برخورد نه چندان خوب من روبرو شد و تو نگاهش یکم تعجب و ناراحتی دیده میشد تلاش کرد بیاد تو بغلم و بغلم کنه!
این تلاشش برای اینکه بیاد بغلم یک لحظه ذهن من و برد به اونجا که اصلا میدونی جریان چیه؟ اجازه دادی حرف بزنه؟ اون میدونه دقیقا تو چی میخوای؟ بهتر از این مدلی که داری حرف میزنی هم میتونستی حرف بزنی؟ تو قرار گذاشتی که الگوی خوبی تو روبرویی با چیزایی که بروفق مرادت نیست و خشم برای پسرت باشی هاااااا
ناگهان انگاری به خودم اومده باشم بغلش کردم و همینطور که دستش دور کمرم بود رفتیم سمت اتاقش، گفتم بهتر بود قبل از انجام مکانیکی لباست و عوض میکردی .
گفت: آخه باید کلی پله میامدم بالا
گفتم:یادت میاد وقتی از در مکانیکی رد میشیم آقایون مکانیک لباس مخصوص کارشونو دارن که یکسره است و معمولا چندتا لک هم روی لباسشون هست چون لباس کارشونه ،مثل خود تو که لباس مخصوص رنگ داری لکه های سیاه روغن خیلی سخت از روی لباس پاک میشه به نظرم شما که میخوای مکانیکی کنی یک بلیز و شلوار انتخاب کن ببر بذار تو صندوق ماشین هر زمان که خواستی مکانیکی کنی اونهارو بپوش، بلاخره مکانیک خونه ماهم باید لباس مخصوص داشته باشه .
خیلی خوشحال شد و باهم لباسی برای روزهای که مکانیکی میکنه انتخاب کردیم.
پ.ن: زیاد اهل این نیستم که پسرک لباساش کثیف نشه و موقعی که داره چیزی و تجربه میکنه منعش نمیکنم و کثیف شدن وتجربه های رنگی بخشی از زندگی کودک میدونم مواقعی که پارک و یا حیاط میره یا بازی میکنه یا حتی کلاس میره لباس هایی تنش میپوشم که اگر کثیف،پاره،رنگی،بشه مشکلی نباشه چند دست لباس تمیزتر هم داره برای مهمونی و جاهای خاص که اون شب از اون لباس خاص هاش پوشیده بود .
مرداد_۹۶
#ذهن_آگاهی
#والدگری
پسندها (1)

نظرات (0)