آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 9 ماه و 23 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

تقویت حواس دوماهگی آناهید

1396/10/25 1:10
671 بازدید
اشتراک گذاری

 


حواس در زندگی روزمره همه‌ی ما نقش مهمی ایفا می‌کند. رشد #حواس_پنجگانه از بدو تولد آغاز شده و تا پایان عمر می‌تواند ادامه داشته باشد، اما دوره طلایی رشد حواس در دوره کودکی و سال‌های قبل از ورود به مدرسه است؛ لذا توجه به پرورش حواس کودکان در این دوره اهمیت فراوان دارد.
از همان ابتداى زندگى يعنى در دوره نوزادى حس لامسه، از قويترين حواس است. تقويت لامسه در سالهاى اوليه اهميت بسيارى دارد زيرا در صورتى كه اين حس به خوبى كار نكند، كودك به #اختلالات_يادگيرى دچار ميشود.
تقويت #حس_لامسه را بهتر است از زمان نوزادى آغاز كنيد. تحريك لامسه سبب افزايش محركهاى مغزى شده و منجر به #تقويت_هوش #نوزاد نيز ميگردد.
من الان که آناهید کوچکتره لباسهایی که میپوشم و یا تنش میکنم حواسم هست حتما به صورتش یا پاهاش بزنم تا جنسشونو حس کنه و در رابطه با حسی که از لمسشون دارم باهاش حرف میزنم.یااز پارچه های مختلف از جنس های متفاوت هم غافل نمیشم
با آرتین باهم طی هفته های متوالی برای تقویت حس لامسه آناهید صفحه هایی ساختیم، بریدن مقواها، خوب نگاه کردن به اطرافمون برای پیدا کردن وسایلی که بشه باهاشون حس های مختلف و تجربه کرد، چسبوندنشون به مقوا و گفتگو در رابطه با جنس وسایل مختلف کارهایی بود که این مدت انجام دادیم .

 

 

 

 

 

 


‍ دیشب هم باهم به پنجره اتاقشون طلق رنگی چسبوندیم و آرتین به پنجره اتاقهای دیگه هم طلق چسبوند که آناهید و هرجا میبریم رنگی رنگی باشه
طلق های رنگی وسایل ساده ای هستند که میشه باهاشون بازی های مختلف انجام داد.

نمونه بازی با طلق
بازی با طلق های رنگی (سبز، قرمز، آبی، زرد) دیدن اطراف با یک رنگ خاص میتواند برای بچه ها، پر از شگفتی باشه و فرصتی برای "هم صحبتی".

نمونه هایی از گفتگو ها با آرتین :
اگر دنیا به رنگ دیگه بود، چی میشد؟
کدام رنگ به نظرت قشنگ تره؟
دنیا چه رنگی باشه بهتره؟
وقتی اطراف و به رنگ دیگه ای میبینی چه احساسی داری؟

نمونه هایی از فعالیت ها:
میتوان دو رنگ طلق را روی هم گذاشت و اطراف را با رنگ جدید ساخته شده دید.
می توان عینک های طلقی برای خود و کودک درست کرد و بازی را همچنان ادامه داد.
میتوان اشکال مختلف و برید و به پنجره چسباند زمانی که آفتاب باعث انعکاس تصویر روی زمین یا دیوار میشود کاغذی پهن کنیم و دور سایه رنگی و بکشیم
#تقویت_حواس
#حس_بینایی
#طلق_رنگی
#سرگرمی_با_وسایل_ساده

 

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)