آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 18 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 26 روز سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

سلام دوباره

1393/12/29 13:21
2,329 بازدید
اشتراک گذاری

سال نو مي شود و زمين نفسي دوباره ميكشد برگ ها به رنگ ميايند و گل ها لبخندم يزنندو پرنده هاي خسته بر ميگردند و در اين رويش سبز دوباره ...من...تو....ما.... كجا ايستاده اييم.سهم ما چيست؟..نقش ما چيست؟...پيوند ما در دوباره شدن با كيست؟...

زمين سلامت ميكنيم و ابرها درودتان باد و چون هميشه اميدوار و سال نو مبارك

با وجود يك پسر دوساله كه از هفت صبح بيدار باش ميده(بعضي وقتها زودتر) و ساعت ده شب ميخوابه و در طي اين فاصله زماني از در و ديوار بالا ميره و با شيرين زبوني ها و استدلالهاش منو مست خودش ميكنه بايد تبريك عيد وبا تاخيير زيااااد گفت

خدارو شكر كه سالمه و انرژي داره و پر كرده لحظه هام و از بودنش

قبل از هر چيزي بايد تشكر كنم از دوستاني كه تو اين مدت احوال پرس من و آرتين بودند و به ما سر ميزدندمحبت

دوستان از نمايشگاه كتاب پرسيدن و خواندن اين متن ميتونه كمكتون كنه منم انشالله اگر عمري باقي بود ليستم و براتون ميذارم

  • دستاوردهای پژوهشی در زمینه رشد و پرورش کودک، به شناخت دوره هایی در رشد زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی در کودکان انجامیده است. گرچه آهنگ پیشرفت تمامی کودکان در پیمودن این مراحل یکسان نیست، اما در روند رشد، گذار همگی آنان از این مراحل قطعی است. توجه به ویزگی های کودکان در هر مرحله از رشد، سر نخ هایی را برای شناخت ادبیات مناسب آنان به دست می دهد. کودکان برای پشت سر گذاردن هر مرحله خاص از رشد، به کتاب های ویژه ای نیاز دارند. این کتاب ها آن ها را در پیشروی به مراحل دیگر یاری می دهند. به همین سبب شناخت گوناگونی رشد و پرورش کودک برای تمامی والدین و کسانی که با کودکان سر و کار دارند ضروری است.

ادبیات و کتاب خوانی، اثری ژرف بر رشد و پرورش جنبه های مختلف زبانی، شناختی، شخصیتی و اجتماعی کودک دارد. فهرستی از ویژگی ها و تاثیر کتاب هایی که برای رشد جنبه های متفاوت کودکان مناسب هستند در زیر آمده است.

لطفا به آدرس زير بريد و ادامه مطالب و در سايت هدهد بخوانيد

http://ketabak.org/tarvij/node/1148

و اما چندتا بازي :

بازي اولمون بازي اشكال بود من براي آرتين با چسب هاي نواري رنگي مثلث مربع و مستطيل درست كردم و گفتم آرتين بگرد و هر چي كه فكر ميكني مثلا داخلش مثلث داره  و يا شكل مثلثه  بذار داخل شكلش مثلث و اون هم از ميان اسباب بازيهاش ميگشت و پيدا ميكرد

من تو اين بازي چيز خاصي و دم دست پسر نذاشتم و اون خودش بايد ميرفت و پيدا ميكرد مثلا خودش رفت و پازل اشكال و اورد و جايگذاري كرد (ما در حال حاضر تو اشكال در رابطه با زاويه و چندگوش بودن و ظلع ها حرف ميزنيم و براي همين اين سه شكل و انتخاب كردم )

كار با آينه از بازي هاي مورد علاقه پسرمه و عاوه بر بحث انعكاس نور ساخن سازه و بازي و ددن عكس اسباب باززي هاش تو آينه هم براش جالبه

شيري داشتيم كه فاسد شده بود من يه قطره چكان و رنگ در اختيار پسر قرار دادم تا روي آن نقاشي كنه

تركيب رنگ و وقتي رنگ و داخل شير ميريخت پخش شدن رنگ و جابجايي اون داخل شير باري پسر من جالب بود و نهايتا بازيمون رسيد به خالي كردن رنگ ها در شير و با دست هم زدن و ..

روزي خواستيم طاووس درست كنيم و براي پسرمون كاغذ رنگي آوردم و اول دور دستشش و تو كاغذ كشيدم و گفتم ما براي طاووسمون نياز به چهار تا اثر كف دست شما داريم و پسر دست به كار شد و ميشمرديم چندتا داريم و چندتا ميخوايم

بعد من دور اثر دست هاي پسرمون و چيدم و دوباره با چسب در اختيارش قراردادم و اولي و من چسبوندم و گفتم طوري بچينيم كه تمام رنگ هامون معلوم بشه و هيمنطور مرحله به مرحله پيش رفتيم تا طاووسمونو نمايان شد

بعد از گذاشتن چشم براش پا كشيد و بعدم گفتم براي دورش چي  بكشيم كه قشنگ تر بشه و اونم به قول خودش گل كشيد نتيجه

موفق باشيد

پسندها (1)

نظرات (9)

شادی
29 فروردین 94 12:29
مامان آروین(مهناز )
29 فروردین 94 13:40
سلام زینب جان سالی سرشار از سلامتی و خئپوشی داشته باشید عزیزم خیلی استفاده کردم عزیزم آروین هم اسم اشکال رو یاد گرفته و همیشه تو بازیهاش اسمشونو میگه و رنگها رو هم خیلی خوب یاد گرفته از راهنماییهای خوبتون همیشه سپاسگذارم راستی لیست کتابهایی که امسال برای ارتین میخواهید بخرید هم برامون بذارید ممنونم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام چشم
مامان آروین(مهناز )
29 فروردین 94 13:43
راستی زینب جان میشه یک فیلم از کتابهایی که برای ارتین میخونید برامون بذارید تا با نحوه رفتار و خوندن شما آشنا بشیم این خیلی به من نوعی کمک میکنه البته اگر براتون مقدوره
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
فيلم كه فكرشو نميكنم اما ميتونم مكالمه بينمون و براتون بذارم
مامان فهیمه
29 فروردین 94 16:42
سال نوتون مبارک همیشه شاد باشید.چه بازی خوبی بود خوشم اومد از اون اشکال و که چسبوندی و خودش دنبال مشابهش بوده
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سال نو شماهم مبارك
مامان كيان
30 فروردین 94 11:56
سلام مامان زینب جون چقد خوب که پرانرژی تر از قبل اومدین دلمون برای شما و آرتین جوجو تنگ شده بود. امیدوارم سال جدید به همه چیزای خوبی که دوست دارین برسین و مهمترینش شاد بودن در کنار کوچولوی نازنینتون. من تنبل هنوز فعالیتهای قبل عیدو انجام ندادم ولی وقتی انقد پرانرژی هستین از خودم خجالت میکشم. راستش کارای نشاسته و کف بازی و رنگ بازی یکم حوصله میخواد که من اصولا همتشو نمیکنم مگه وقتیکه فارغ از هر فکر و کاری باشم اما به خودم قول میدم بقیه بازیها رو با کیان انجام بدم و تجربیاتمونو براتون بفرستم. میگم راستی تونستین به اصفهان هم سر بزنید الان فصل خوبیه واسه سفر به اینجا و ما هم خوشحال میشیم ببینیمتون. (این یک دعوت کاملا رسمیه )
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون از دعوتت و برای کارهایی که گفتی نیاز به فکر باز داری میشه قبل از حمام کردن کیان بازی و داشته باشید و یا زمانهایی که پارک میرید با رفتن به فضای باز هم کیان میتونه کار کنه و هم احتمالا دوست هایی پیدا میکنه و با اونها میتونه یه اثر هنری داشته باشه من اصلا با بیان تجربه هامون نمیخوام حس بدی نسبت به خودتون داشته باشید مطمئنا شما برای کیان مادر خوب وعالی هستید و بهترین مادر
مامان كيان
30 فروردین 94 11:59
راستی یه نکته: یه مربی مهد بود که به ما میگفت بهتره از اشکال به اسم مثلث و مربع .و ... برای بچه ها استفاده نکنید. اینها یسری اسمهای قراردادی هستند و عملا آموزش دهنده اشکال نیستند بهتره از سه گوش چهار گوش یا گردی استفاده کنین. حالا نمیدونم چقد درسته ولی خب بیراه هم نمیگفت. البته کیان الان هم اسمها رو بلده هم مفهوم گوشه ها رو درک میکنه ولی فک میکنم برای شروع آموزش بچه های کوچیکتر این هم روش خوبی باشه
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
سلام آره این و شنیدم آرتینم گوشه هارو بلده و اشکال و اما اینکه بگرده و حضور داشته باشه به چیزهایی که سه گوش یا چهارگوش هستند براش خیلی خوب بوده
شقايق
31 فروردین 94 20:32
سلام عزيزم.خيلي نگران نبودنت بودم.اما خوشحالم که برگشتي،و دعا مي کنم که هميشه سالم و شاد باشيد و در عين حال به روز ..با کلي ايده و بازي خوب واسه ما مامانها
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم انشالله دوباره مینویسم
لیلا مامان پرنیان
1 اردیبهشت 94 23:32
سلام زینب جان مثله همیشه عالی آفرین به مامان فعال و پسر باهوش راستی من بلاخره همت کردم و از تنبلی در اومدم و شما و دیگر دوستان رو لینک کردم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون
مامان زهره
5 اردیبهشت 94 0:25