آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 13 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 21 روز سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

آرتین و کارهای جدید

1393/1/30 2:59
1,633 بازدید
اشتراک گذاری

چند روز پیش(27/فروردین) آرتین داشت برای خودش تو خونه راه میرفت و طبق معمول زیر لب اسم افراد خانواده رو میآورد و میشمرد و ... دیدم شروع کرد روی انگشت های پاهاش راه رفتن اولش نگران شدم که نکنه پاهاش درد میکنن که اینطوری راه میره اما دیدم نخیر این مدل جدید راه رفتن پسر ماست که هر ازچندگاهی روی انگشتهای پاهاش راه بره و وقتی متوجه شد که دارم نگاهش میکنم گفت ماما و روی انگشتاش راه رفت و منم کلی ذوق کردم و تشویقش کردم(قبل تر ها وقتی 18ماهش بود شکمشو تا اونجا که میتونست میداد جلو راه میرفت .طوری اینکارو میکرد که هر کی تو اون حالت میدیدتش ناخودآگاه از این حرکتش خندش میگرفت حالا روی انگشتای پاهاش راه میره تعجب نمیکنم چند وقت دیگه روی دستهاش راه برهنیشخند)

دیروز برای اولین بار به بابام گفت بابا جون تا الآن به مادر پدر من و آقای همسر همون مامان و بابا میگفت (هممون ماما و بابا بودیم)و از دیروز شروع کرده به همشون یه پسوند جون اضافه میکنه و میگه بابا جون.ماما جون

در حیاط و یاد گرفته باز میکنه و اینکارش منو یکم میترسونه و مجبورم همیشه چک کنم در حیاط بسته باشه.البته در خونه رو هم اگر قفل نکنم همینطور باز میکنه و میره تو راه پله(هر چیزی که بشه بذاره زیر پاش قدش بلندتر بشه رو میآره میذاره زیر در و میره روش و در و باز میکنه)

عاشق قفل و کلید و سوئیچ ماشینه و سوئیچ ماشین و در میاره میذاره توش و هنوز به طور کامل یاد نگرفته قفل هارو باز کنه فقط کلید و میذاره داخل قفل.بیشتر قسمت های ماشین و میدونه چیه مثلاً میدونه بوق پراید روی فرمونه و پژو کنار فرمونه.به آینه و میگه(آنه).سوئیچ=سوچ.

وقتی چیزی و میخواد پرت کنه میگه ماما پرت(یعنی دارم اینو پرت میکنم و کاری نداره من تائید میکنم یا نه در هر صورت پرت میکنه)

چیزی یا کاری که بخواد انجام بده و دوست داشته باشه میگه مامادوس(مامان دوست دارم)

وقتی داره شیر میخوره که بخوابه بهش میگم آرتین چشم هاتو ببند و چشم هاشو میبنده و با انگشتاش چشم های من و هم لمس میکنه که منم چشم هام بسته باشه.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (7)

مامان مهدیه
30 فروردین 93 2:50
سلام عزیزم دوقلوهای من سارا و ثنا زنگیان تو جشنواره نوروزی شرکت کردن ممنون میشم بهشون رای و امتیاز5 رو بدین
شادی
30 فروردین 93 8:27
عزیز دلم. ماشالا پسرمون مردی شده برای خودش. خدا حفظش کنه زینب جون. این داستان پرت رو م با آوینا دارم. بهترین کار اینه که آدم حساسیت نشون نده وگرنه از اون روز ممکنه همه چیز پرت بشه. توی این سنین خیلی بچه ها شیرین هستن. حالا بزار به حرف زد بیفته. یک دنیایی هستن برای خودشون.
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
من هم بیصبرانه منتظر حرف زدن آرتینم
منصوره
30 فروردین 93 9:53
__ (¯ `•?.•´¯) _____ (_.•´/|\`•._) _______ (_.:._)__(¯`:´¯) __(¯`:´¯)__¶__(¯ `•.?.•´¯) (¯ `•??.•´¯)¶__(_.•´/|\`•._) (_.•´/|\`•._)¶____(_.:._)_¶ __(_.:._)__ ¶_______¶__¶¶ ____¶_____¶______¶__¶¶ ¶¶ _____¶__(¯`:´¯)__¶_¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ______(¯ `C.?.•´¯)_¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶ ______(_.•´/|\`•._)¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶ _______¶(_.:._)_¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶_______¶__¶__¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶______¶_¶_¶¶¶¶(¯`:´¯)¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶(¯`:´¯)¶ _¶(¯ `•K?.•´¯)¶¶¶ ¶¶¶(¯ `Y.?.•´¯ )¶ (_.•´/|\`•._)¶ ¶¶¶(_.•´/|\`•._) ¶¶ _ (_.:._)¶¶ ¶¶¶¶¶¶(_.:._)¶¶¶_ ¶¶¶¶ ¶¶¶ __¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`:´¯) ¶¶ ¶¶¶ ______¶¶¶¶¶(¯ `•.?.•´¯)¶¶ ¶¶¶ ____¶¶¶¶ ¶¶ (_.•´/|\`•._)¶¶¶ ¶¶¶ ___¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ¶ (_.:._)¶__¶¶¶ ¶¶ ___¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶_¶¶¶ ¶¶¶___¶¶ ¶¶ _¶¶¶¶ ¶¶¶¶___¶¶¶ ¶¶¶¶____¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶____ ¶¶¶ ¶¶¶¶_____¶ ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶--------- ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶--------- ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶-------- عزیزم روزت مبارک
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون روز مادر بر شما هم مبارک
مامان تینا و رایان
30 فروردین 93 13:24
__ (¯ `•?.•´¯) _____ (_.•´/|\`•._) _______ (_.:._)__(¯`:´¯) __(¯`:´¯)__¶__(¯ `•.?.•´¯) (¯ `•??.•´¯)¶__(_.•´/|\`•._) (_.•´/|\`•._)¶____(_.:._)_¶ __(_.:._)__ ¶_______¶__¶¶ ____¶_____¶______¶__¶¶ ¶¶ _____¶__(¯`:´¯)__¶_¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ______(¯ `C.?.•´¯)_¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶ ______(_.•´/|\`•._)¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶ _______¶(_.:._)_¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶_______¶__¶__¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶ ¶¶¶______¶_¶_¶¶¶¶(¯`:´¯)¶¶¶¶¶ ¶¶¶¶¶(¯`:´¯)¶ _¶(¯ `•K?.•´¯)¶¶¶ ¶¶¶(¯ `Y.?.•´¯ )¶ (_.•´/|\`•._)¶ ¶¶¶(_.•´/|\`•._) ¶¶ _ (_.:._)¶¶ ¶¶¶¶¶¶(_.:._)¶¶¶_ ¶¶¶¶ ¶¶¶ __¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶(¯`:´¯) ¶¶ ¶¶¶ ______¶¶¶¶¶(¯ `•.?.•´¯)¶¶ ¶¶¶ ____¶¶¶¶ ¶¶ (_.•´/|\`•._)¶¶¶ ¶¶¶ ___¶¶¶¶ ¶¶¶¶ ¶ (_.:._)¶__¶¶¶ ¶¶ ___¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶_¶¶¶ ¶¶¶___¶¶ ¶¶ _¶¶¶¶ ¶¶¶¶___¶¶¶ ¶¶¶¶____¶¶¶ ¶¶¶¶¶¶¶¶____ ¶¶¶ ¶¶¶¶_____¶ ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶--------- ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶--------- ---------¶¶¶¶¶¶¶¶¶¶-------- عزیزم روزت مبارک ناز گل شیرین زبون رو هم ببوس
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون روز شما هم مبارک
هاجر مامان مها
30 فروردین 93 17:50
راستی زینب جون مها هم مدتیست روی انگشتاش راه میره ..منم نگران بودم ولی پرس و جو کردم انگار همه گیره ..دخترم می خواد بالرین بشه داره تمرین می کنه
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
دقیقاً همه بچه ها کارهاشون شبیه همه یکی خیلی زود و یکی دیرتر اون کارهارو انجام میده..
سمیرا مامان پرنیان
2 اردیبهشت 93 11:41
عزیزمممممممممم خیلی بزرگ شدی ماشاالله
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم
مامان امیرعطا
2 اردیبهشت 93 19:10