آرتینآرتین، تا این لحظه: 11 سال و 10 ماه و 14 روز سن داره
آناهیدآناهید، تا این لحظه: 6 سال و 5 ماه و 22 روز سن داره

لحظه هاي ناب كودكي

فعالیت نمایش و شعر

1392/11/27 16:36
1,030 بازدید
اشتراک گذاری

تمام سعی و تلاشم همیشه این بوده هیچ آموزش مستقیمی به آرتین ندم و فقط تو بازی و شعر و ..مفاهیم و یاد بگیره چند نمونه از شعر هایی که میخونیم و با نمایش هاشون میذارم.(شعرها ابتدایی هستند اما فعالیت  هایی و میشه در کنار شعر خوندن  انجام داد شاید جالب باشن.)

 SendScraps Facebook

توپ سفیدم.

توپ سفیدم قشنگی و نازی

حالا من می خوام برم به بازی

(ساعد دو تا دست و در حرکتی دورانی به دور هم بچرخانید)

بازی چه خوبه با بچه های خوب

بازی میکنم با یه دونه توپ

(با گرد کردون دو دست شکل یه توپ را نشان دهید)

چون پرت میکنم توپ سفیدم را

از جا میپره میره به هوا

(حالت پرتاب توپ را نشان دهید و به بالا اشاره کنید)

قل قل میخوره تو زمین ورزش

(ساعد دو تا دست و در حرکتی دورانی به دور هم بچرخانید)

یک و دو سه و چهار و پنج و شش

یک و دو سه و چهار و پنج و شش

(انگشتان و یکی یکی باز کرده و همزمان با اعداد که نام میبری بشمارید)

پ.ن:آرتین میگیم یک انشگت اشارشو نشون میده و با شمارش دو انگشتای اشاره دو تا دستش  رو میاره بالانیشخند

گنجشکک اشی مشی

گنجشکک اشی مشی

روی بوم ما نشین

(دوتا انگشت شست و به هم قلاب کنرده و با چهار انگشت هر دو دست حالت پرواز کبوتر را انجام بدید)

بارون میاد خیس میشی

(انگشتانتان را مانند دانه های باران تکان دهید و بر زمین فرود بیاورید)

برف میاد گوله میشی

(انگشتاناتن را مانند گوله کردن برف به دور هم بپیچید)

می افتی تو حوض نقاشی

(دست هارا به حالت شیرجه به پایین فرود بیاورید)

خورشید خانم بیرون میاد

خشک میشی ،خشک میشی

دوباره پرواز میکنی

(دوباره انگشتان خود را به حالت پرواز پرنده حرکت دهید)

پ.ن:بعد از مدتی که این نمایش و برای کودک انجام میدهید اون هم سعی میکنه شمارو همراهی کند که این فعالیت نه تنها موجب ارتقا توانیی های کلامی و شنیداری او میشود.به او در رشد مهارت های حرکتی دست ها هم کمک میکند.

بارون میاد،شُرشُر

بارون میاد،شُرشُر

آب راه افتاد غر غر

(به آسمان اشاره کرده و با انگشتان فرود آمدن دانه های باران را نشان دهید)

برف میاد ریز ریز

زمین شده لیز لیز

(در هوا دانه دانه بودن برف را نشان دهید و به زمین هم دست بکشید)

تگرگ میاد دام دام

سرم سرم،پام پام

(با کف دست به پای خود بکوبید و صدای تگرگ و در بیا.رید و بعد سر و پای خود را بگیرید)

بارون ریزه میزه،هوا چقدر تمیزه

بارون برای گل ها،چه خوبه و  عزیزه

(به آسمان نگاه کنید و نفس عمیق بکشید)

موفق و پایدار باشید.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (11)

مامان آنیل
28 بهمن 92 16:31
سلام خانومی خوبی؟ آرتین جونم چطوره؟ دلم براتون تنگیده بود حیف که وقت ندارم به دوستای خوبم تند تند سر بزنم پس عکس ارتین جون کو؟ میخواستم عکس دید ببینم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون ما خوب هستیم.به زودی چندتا عکس میذارم.
افسانه مامان پارمین
28 بهمن 92 23:44
زینب جونم ، مثل همیشه عالی بود . ممنون دوست عزیزم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خواهش میکنم عزیزم
زهره مامان مرسانا
29 بهمن 92 5:54
خیلی خوب بود بچه ها وافعا از حرکات حین شعر خوندن خوششون میاد مرسانا هم هر وقت شعر میخونم با نمایش چشم یر نمیداره خودشم تکرار میکنه. مرسی زینب جان
مامان گلشيد
29 بهمن 92 9:40
خيلي خوب بود واقعاً تو بهتريني
Fx9k43yCvhwAp6aOsCxwxWVbhhyke0f8REhOyiSuK6pxd6PXWnahg6PbhuZC68V0
2 اسفند 92 0:27
من مامان سباهستم.چه حوصله ای داری آفرین.بزرگ بشه کاش قدرتو بدونهhttp://saba1391.niniweblog.com/
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
خوشحالم از آشناییتون .ممنون که به ما سر زدید
مامان الهام
2 اسفند 92 0:43
سلام عالی بودقدم رنجه فرمایید به وب گل پسرم یه سرکی بکش
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
میام پیشتون
مامان تینا و رایان
3 اسفند 92 16:01
ظاهرا نظرم به نرسیده عزیزم من برای این پست هم نظر گذاشته بودم من هم برای بچه هام شعر ها رو با ادا میخونم مثل ای زنبور طلایی یه توپ دارم قلقلیه خصوصی هم داری
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم.
فاطمه کمانه
3 اسفند 92 19:37
سلام محل برگزاری کلاسها شرق تهران ، نارمک و اما در مورد سوال دومتان ، خیر موفق و پاینده باشید
مامان برديا
4 اسفند 92 13:48
چه عالي...موفق باشين آپم
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون.میام پیشتون
مامان مهسا و معین
5 اسفند 92 1:12
خیلی خوب وجالبه من که خیلی خوشم اومد
زینب (مادر آرتین)
پاسخ
ممنون عزیزم
خاله ی آریسا
6 اسفند 92 16:41
وای اینا عالین من همه شونو برای آریسا نوشتم تا حفظ کنم و براش بخونم مرســـــــــــــــــــــــــــی